2012

Tänkte att jag skulle göra en kort summering från förra året ;)
 
Januari: Jobbade i hemtjänsten, läste 50% på ANC.
Februari: Hade introduktion på sjukhuset :) så nu började jag jobba på 2 ställen. Var på Lovas namngivning och Jans 30 års fest samma dag, lite småstressigt men det gick bra och båda delarna var trevliga!
Mars: Hade vinkväll med Annika från perfect home här som visade grejer innan vi drack vin och spelade spel.
April: Var på The Oven och åt med Brunskogsgruppen :) Börjar på Sömnskolan.
Maj: Hade sista provet och redovisningen för de här 2 årens studier :) Jippie, bra gick det med!!
Juni: Även fast jag var färdig USKA i dec 2011 så var det nu jag var färdig med skolan eftersom jag valde att läsa en kurs till! MVH fick jag på sista kursen dessutom så jag var väldigt nöjd! Emma och Jan gifter sig <3
Juli: Första veckan hade jag min semester, 5 dagar, och då var vi till Eskilstuna och hälsade på Marie med familj. Mycket trevligt! Självklart var vi tvungna att ta en tur till Parken Zoo med. På vägen till E-tuna stannade vi i Kga och jag träffade min halvsyster Jenni, hennes sambo och två barn Neea och Konsta.
I födelsedagspresent fick jag ett presentkort från Sandra och Emma (som Sandra gjort) som berättigade mig till en tjejkväll med mat och bowling. Nu var vi iväg och bowlade på Rajjens och sen gick vi till Olssons brygga och åt sen tog vi en drink efter maten. Mkt trevligt!
Augusti: Jag började på Recure Rehab. Detta har hjälpt mig oerhört mycket. Min morbror Thomas gifte sig men jag jobbade så kunde inte vara med på bröllopet :/
September: Skrev in mig på Arbetsförmedlingen efter sommarvikariatet var slut. Men jobbade kvar på sjukhuset i vikariebanken för timmisar. Fotograferades hos Idas Foto i Ch-berg, underbara bilder fick vi därifrån!
Oktober: Jag köpte min första "onepiece" när de beställde varor på jobbet, det ångrar jag inte även fast jag fick lämna tillbaka den jag beställde först och beställa en ny så jag fick betala frakten själv på 100 spänn!! Tur jag inte visste det då hade det inte blivit någon. Vi hade utekalas med Linneas 7 klasskompisar som fyllde före/efter henne. På hennes födelsedag ringer de från recure och nu har de tillsammans med min husläkare bestämt att jag ska vara sjukskriven from den dagen! Det kommer som en lättnad samtidigt som jag får ångest för jobbets skull.
November: Jag försöker att få  den välbehövliga egentiden och lyckas väl skapligt men framförallt så känner jag att det är skönt att slippa ångest för det dåliga minnet som påverkat mig enormt mycket på jobbet på slutet!
December:Tänk att detta året snart är slut! Med mig går det väl inte sådär jättebra men jag känner ändå en stark förhoppning om en ljusare framtid bara jag blir av med denna utmattningsdepression! Vi har en underbar jul med massa trevligt umgänge, god mat, tomte och julklappar :) Även fast vi inte firade på julafton i år utan dagen före så kändes det som julafton. Själva julafton däremot kändes som en riktigt tråkig söndag, vi var tom ute och åkte pulka med småttingarna ;) På nyår är alla utom Linnea hemma och vi äter 3 rätters. Toast med röra gjort på julskinka, purjolök, äpple, philadelphiaost och creme fraice med lite salt och pepparmix som jag blivit tippsad av från grannen. Barnen hade redan bestämt innan att detta inte skulle vara gott. Till huvudrätt äter
 
 
Tänkte att jag skulle göra en summering från förra året ;)
 
Januari: Jobbade i hemtjänsten, läste 50% på ANC.
Februari: Hade introduktion på sjukhuset :) så nu började jag jobba på 2 ställen. Var på Lovas namngivning och Jans 30 års fest samma dag, lite småstressigt men det gick bra!
Mars: Hade vinkväll med Annika från perfect home här som visade grejer innan vi drack vin och spelade spel.
April: Var på The Oven och åt med Brunskogsgruppen :) Börjar på Sömnskolan.
Maj: Hade sista provet och redovisningen för de här 2 årens studier :) Jippie, bra gick det med!!
Juni: Även fast jag var färdig USKA i dec 2011 så var det nu jag var färdig med skolan eftersom jag valde att läsa en kurs till! MVH fick jag på sista kursen dessutom så jag var väldigt nöjd! Emma och Jan gifter sig <3
Juli: Första veckan hade jag min semester, 5 dagar, och då var vi till Eskilstuna och hälsade på Marie med familj. Mycket trevligt! Självklart var vi tvungna att ta en tur till Parken Zoo med. På vägen till E-tuna stannade vi i Kga och jag träffade min halvsyster Jenni, hennes sambo och två barn Neea och Konsta.
I födelsedagspresent fick jag ett presentkort från Sandra och Emma (som Sandra gjort) som berättigade mig till en tjejkväll med mat och bowling. Nu var vi iväg och bowlade på Rajjens och sen gick vi till Olssons brygga och åt sen tog vi en drink efter maten. Mkt trevligt!
Augusti: Jag började på Recure Rehab. Detta har hjälpt mig oerhört mycket. Min morbror Thomas gifte sig men jag jobbade så kunde inte vara med på bröllopet :/
September: Skrev in mig på Arbetsförmedlingen efter sommarvikariatet var slut. Men jobbade kvar på sjukhuset i vikariebanken för timmisar. Fotograferades hos Idas Foto i Ch-berg, underbara bilder fick vi därifrån!
Oktober: Jag köpte min första "onepiece" när de beställde varor på jobbet, det ångrar jag inte även fast jag fick lämna tillbaka den jag beställde först och beställa en ny så jag fick betala frakten själv på 100 spänn!! Tur jag inte visste det då hade det inte blivit någon. Vi hade utekalas med Linneas 7 klasskompisar som fyllde före/efter henne. På hennes födelsedag ringer de från recure och nu har de tillsammans med min husläkare bestämt att jag ska vara sjukskriven from den dagen! Det kommer som en lättnad samtidigt som jag får ångest för jobbets skull.
November: Jag försöker att få  den välbehövliga egentiden och lyckas väl skapligt men framförallt så känner jag att det är skönt att slippa ångest för det dåliga minnet som påverkat mig enormt mycket på jobbet på slutet!
December:Tänk att detta året snart är slut! Med mig går det väl inte sådär jättebra men jag känner ändå en stark förhoppning om en ljusare framtid bara jag blir av med denna utmattningsdepression! Vi har en underbar jul med massa trevligt umgänge, god mat, tomte och julklappar :) Även fast vi inte firade på julafton i år utan dagen före så kändes det som julafton. Själva julafton däremot kändes som en riktigt tråkig söndag, vi var tom ute och åkte pulka med småttingarna ;) På nyår är alla utom Linnea hemma och vi äter 3 rätters. Toast med röra gjort på julskinka, purjolök, äpple, philadelphiaost och creme fraice med lite salt och pepparmix som jag blivit tippsad av från grannen. Barnen hade redan bestämt innan att detta inte skulle vara gott. Till huvudrätt äter vi couscous med ugsngrillad rödlök och gul paprika, kyckling med timjan och citron samt en kall vitlökssås till. Förutom såsen äter alla med god aptit och tar tom om. Någon timme senare slinker chodkladpudding och grädde ner, som är garnerad med lite clementinklyftor.
 
Nu ska jag se om jag inte kan ordna ett bildcollage från årets (2012) bilder från min telefon! :D
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0