Semester

Nu är mina fem semesterdagar över och jag känner mig minst lika sleten som när jag gick av jobbet i måndags... men jag har iaf varit ledig och vi har hunnit med mycket roligt :)
Först och främst så träffade jag min syster Jenni och hennes familj för första gången!! De var på besök hos farmor i Karlskoga några dagar (de bor i Finland) och vi passade på att hoppa in där på vägen till Eskilstuna när vi skulle hälsa på Marie och hennes familj. Det var lite problematiskt med kommunikationen då Jenni inte pratar svenska och heller inte så jättebra engelska så det var mest hennes sambo som pratade för dem. Jag fick träffa hennes två barn Neea och Konsta, vet inte riktigt hur gammal Neea är men lite yngre än Linnea tror jag och Konsta var 3 månader gammal... så liten och söt så :) Vi åt mat där och pappa och Jeanette kom en sväng så vi hade turen att få träffa dem med! Det var riktigt kul. Det blev bestämt att vi ska åka till kga om 2 veckor igen då jag är 3 ledig och hälsa på dem i stugan. Efter några timmar där med lite fotografering, och vi fick se familjebilder från Jennis dator. Barnen skötte sig exemplariskt fast vi var många i en liten lägenhet och vi var mycket stolta över dem. 

Vi kom fram i E-tuna någon gång tidig kväll och Magnus hade lagat mat, pastagratäng som var supergod. Lukas och Linnea tyckte inte om den men de äter ju nästan ingenting ändå. Linnea som ätit allt innan har blivit superkräsen.. Lukas har alltid varit det och kommer nog alltid vara det, han är ju tom kräsen på godis och fikabröd så de är inte bara mat, vilket jag tycker är bra på ett sätt! Marie och Magnus hade en väldigt fin lägenhet med altan uppe som vi satt ute och åt på. Barnen lade sig väldigt sent och både Markus och Sebastian var väldigt svåra att få att sova under hela tiden vi var där. Det märktes att deras rutiner blev ändrade, även om inte vi har så extremt mycket rutiner...  

På onsdagen gick vi upp och åt frukost och gjorde oss sen iordning för en tripp till Parken Zoo. Först var vi tvungna att hoppa in på Tuna park (shoppingcenter i närheten av parken) för att köpa en keps till Kevin då hans är spårlöst borta, det blev en solhatt till Markus med samt 2 linnen, Nu är mina fem semesterdagar över och jag känner mig minst lika sleten som när jag gick av jobbet i måndags... men jag har iaf varit ledig och vi har hunnit med mycket roligt :)
Först och främst så träffade jag min syster Jenni och hennes familj för första gången!! De var på besök hos farmor i Karlskoga några dagar (de bor i Finland) och vi passade på att hoppa in där på vägen till Eskilstuna när vi skulle hälsa på Marie och hennes familj. Det var lite problematiskt med kommunikationen då Jenni inte pratar svenska och heller inte så jättebra engelska så det var mest hennes sambo som pratade för dem. Jag fick träffa hennes två barn Nea och Konsta, vet inte riktigt hur gammal Nea är men lite yngre än Linnea tror jag och Konsta var 3 månader gammal... så liten och söt så :) Vi åt mat där och pappa och Jeanette kom en sväng så vi hade turen att få träffa dem med! Det var riktigt kul. Det blev bestämt att vi ska åka till kga om 2 veckor igen då jag är 3 ledig och hälsa på dem i stugan. Efter några timmar där med lite fotografering, och vi fick se familjebilder från Jennis dator. Barnen skötte sig exemplariskt fast vi var många i en liten lägenhet och vi var mycket stolta över dem. 

Vi kom fram i E-tuna någon gång tidig kväll och Magnus hade lagat mat, pastagratäng som var supergod. Lukas och Linnea tyckte inte om den men de äter ju nästan ingenting ändå. Linnea som ätit allt innan har blivit superkräsen.. Lukas har alltid varit det och kommer nog alltid vara det, han är ju tom kräsen på godis och fikabröd så de är inte bara mat, vilket jag tycker är bra på ett sätt! Marie och Magnus hade en väldigt fin lägenhet med altan uppe som vi satt ute och åt på. Barnen lade sig väldigt sent och både Markus och Sebastian var väldigt svåra att få att sova under hela tiden vi var där. Det märktes att deras rutiner blev ändrade, även om inte vi har så extremt mycket rutiner...  

På onsdagen gick vi upp och åt frukost och gjorde oss sen iordning för en tripp till Parken Zoo. Magnus skjutsade oss då vi inte fick plats med vagnarna vi lånat. Först var vi tvungna att hoppa in på Tuna park (shoppingcenter i närheten av parken) för att köpa en keps till Kevin då hans är spårlöst borta, det blev en solhatt till Markus med samt 2 linnen till småpojkarna samt en bikini till Linnea.
Efter en hel dag i parken med tacobuffé och fika som Marie och Magnus hade skickat med oss (det var väldigt upskattat av alla) :) Kevin och jag plus Joakim och Lukas åkte båt innan vi hälsade på Kalle kanin och Leo lejon och gick till Kalle kunskaps ordköping... Sist av allt tog vi lilla zoo där en papegoja höll på att skrämma livet ur mig och vi klappade någon get.

Efter parken zoo gick vi tillbaka till Tuna park och shoppade lite mer, bla fyndade vi nya sängkläder till Jocke och leksaker till barnen. Marie, Magnus och Sebastian var också där så de tog med sig Linnea och Jocke. När vi kom till dem hade klockan hunnit bli runt 19 redan så de var tvungna att åka före och börja med maten. Magnus grillade hemlagade burgare, det tyckte barnen var riktigt gott och vi vuxna med. Sen kom Hannas pojkvän Mårten dit och åt med oss sen spelade han och Jocke biljard, som de hade i vardagsrummet... Lyxigt!

På torsdag morgon efter frukost hoppade jag in i duschen och tog med mig Jocke på stan för en shoppingrunda. Hittade massa fint på en inredningsbutik som heter In & Finn, bla en väggklocka, mortel, lunchväska, diskmedelsbehållare. Jocke fick ett par flip flops med döskallar. Köpte mig ett par shorts, ett par röda byxor, en klocka och ett par svarta skor på rean också samt kläder till barnen i massor kändes det som. Jocke var så nöjd över sina linnen som han tjatat om sen vi var och kollade på Tuna park :) Skor till Lukas och Linnea (svarta med vita stjärnor och blå detaljer), väckarklocka till Linnea med Hello kitty. Ibland har man tur att fynda på rean... Jörgen var nöjd att vi äntligen kom tillbaka ca 3 h senare så vi kunde göra oss redo för att åka hem. Magnus hade lagat korv och pulvermos så vi åt korv med bröd innan vi gav oss av närmare hemåt. På vägen hem gjorde vi ett stopp i Kristinehamn hos mamma och sen i Karlstad för att äta på Max. Det besöket gjorde mig bara illamående inte mätt för fem öre så för min del kunde det ha kvittat :/ men de andra var nöjda! Hemma var vi ungefär 19.45 så Jörgen slängde sig iväg till affären så fort han dumpat av oss! 
 
Slutsummering av semestern: En ganska kaotisk men RIKTIGT trevlig semester med mycket trevligt umgänge, god mat och roliga aktiviteter...

Om några timmar är det dags att börja jobba, ser inte fram emot den här veckan faktiskt då jag är väldigt sleten fortfarande. Jobbar sön kväll, mån dag, tis kväll och ons dag. LEDIG tors. Jobbar fre kväll och lör samt sön dag.

Jag, Linnea och Lukas var på loppis igår och fyndade lite. Bla fick pojkarna MASSA ishockey kort, säkert närmare 1000 stycken. Sen åkte vi till Erikshjälpen och fyndade lite där med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0