En dröm som inte kan uppfyllas

Mitt hjärta värker av längtan och drömmar om något som jag inte kan få (iaf inte på de närmaste 9-10 åren)... Det gör fysiskt ont i hjärtat varje gång jag tänker på det eller ser någon annan som har det. Börjar tom tänka på vad man kunde ersätta det med men kan inte komma på något som kan ta bort den där känslan av sorg i hjärtat. Det fattas något i mitt liv, fast jag har haft glädjen att få gifta mig med en man som jag älskar mer än allt annat och som älskar mig lika mycket. Har fått 3 underbara barn + 2 bonusbarn som fyller mitt liv med glädje... och galenskap precis som det ska vara ;)
Jag borde vara extremt lycklig då jag har ett bra liv, trivs som det är men det känns som en bit av mitt hjärta saknas, som ett tomrum som inte kan fyllas av någonting annat. Helt vansinnigt egentligen, trodde aldrig jag skulle kunna känna såhär starkt när det kommer till det!!! Jag fantiserar och drömmer och känner stor sorg när jag inser att drömmen inte kommer bli uppfylld inom en snar framtid. Jag väljer min familj såklart då saknaden vore större om jag inte hade min man och barnen skulle sakna sin pappa och bonussyskon. Ibland känns det som att välja mellan pest eller kolera fast jag redan vet vad valet kommer bli och det inte är tal om något annat! Men bara för att valet är enkelt att ta betyder det inte att det är enkelt att leva med det. Saknaden gör sig påmind minst flera gånger varje vecka, ibland flera gånger per dag :( en fysisk smärta i hjärtat som jag aldrig trodde skulle kunna uppstå endast på grund av detta. En skitsak kan nog många tycka och det kunde jag säkert hålla med dem om längre tillbaka i tiden...


Kommentarer
Postat av: Pillan

Hej. Jag känner dig inte men jag tror ändå nånstans att jag kan förstå vad du känner när du säger du saknar något men ändå har allt. Vi pratar säkert inte alls om samma sak men känslan kan nog vara snarlik. Hoppas allt löser sig så du tår känna dig tillfreds.
Kram//Pillan

Svar: Hej Pillan!Ja känslan kan säkert vara densamma i olika situationer... skönt att höra att man inte är ensam samtidigt som jag inte önskar någon annan att känna så, det gör fysiskt ont i hjärtat :( Pratar gärna mer med dig om du vill? :)
kram Linda
skafferitjuv.blogg.se

2012-09-05 @ 15:58:36
URL: http://ubreathilive.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0