Vad fort...

... man glömmer. Det är helt sanslöst så jag har börjat skriva ner i min almanacka vad som händer varje dag om och när jag nu kommer ihåg det ;) ska försöka bli lite bättre på att skriva här med för er få som läser min blogg! Har träffat min dotters pappas nya tjej, R när jag lämnat Linnea till henne eftersom A har fått jobb så har hon hämtat och lämnat så hon ska få lite mer tid hos dem. Fredag fm-måndag fm och vi har träffats på Ikea och tagit en fika och pratat medan Linnea lekt eller suttit med oss. Väldigt trevlig tjej och jag hoppas verkligen han håller fast vid henne och skärper sig så hon vill stanna med honom ;) tror hon är bra för både honom och Linnea. Är bara R hit o R dit pappa är bortglömd för ett tag nu så har det varit varje gång men denna gång hoppas jag att det håller och Linnea kan få stabilitet i sitt liv även när hon besöker honom. Eftersom de har flyttat ihop och Linnea fått eget rum och hennes saker ska dit, en del är redan där nu. R köpte rosa backar till henne när hon hämtade upp henne sist så hon kan ha sina leksaker i, Linnea var så nöjd :)  

Jag har varit i skolan och haft lyftteknik inför praktiken (det är nyttigt men man glömmer fort när man inte håller på med det tyvärr) och så hade vi metodövningar satte kateter och tog venprov samt blodsocker prov och blodtryck på varann samt insulin på en skumgummi rulle ;) superkul var det, synd att det inte är mer metodövningar. Kateterisering är det inte säkert att vi någonsin kommer få göra eftersom det vanligtvis är sjuksköterskan som gör det men det var intressant och så fick man testa på att använda helt sterila redskap, hur man sätter på sig handskarna osv.

Om jag inte redan skrivit det har jag börjat dansa Zumba här i Edane, skitkul. Onsdagar och söndagar (fast i söndags var det inställt). Imorgon är det dags igen.

Igår efter jag hade mött upp Linnea och R på skopunkten och köpt finskor till Linnea, det fanns bara ett par så fick bli dem även om jag inte riktigt hade tänkt mig lägga ut 200kr på ett par skor som hon kanske bara kommer använda tre gånger innan hon växer ur dem, så åkte vi till Ikea och tog en fika. Vi hade i fredags lovat Linnea att hon skulle få leka i lekrummet en timme men de öppnade inte fören tolv tyvärr. Dumt av mig att inte kolla upp det men trodde att de öppnade samtidigt som varuhuset. Det tror jag R också trodde. Efter en pratstund och en köttbullebaguette och en bit valnötskaka i magen gick vi ut och det var dags att åka hem igen. Hämtade Kevin kl 14 som vanligt men även en kompis till Linnea följde med oss hem och de lekte prinsessor och klädde sig i Linneas klänningar och finskor (letade fram hennes gamla som var i trångaste laget på Zoe). 17.30 lämnade vi av henne hemma då deras bil är på service och fick en guidad tur runt i huset och en pratstund med hennes mamma. De hade haft det så kul och jag har fått frågan när hon ska leka med Zoe nästa gång säkert femtio ggr sen igår. På fredag ska hon sova över till lördag förmiddag och det ser hon fram emot jättemycket redan :)

Idag har jag varit och satt in spiralen som jag hämtade ut igår i Karlstad. Den ville inte hamna på plats så efter en stund prövande blev hon tvungen att ta ut den och jag skulle få återkomma när de fått dit en ny men sen kom hon på att de hade en liggande i reserv för just sådana tillfällen eller liknande så hon bad en annan barnmorska komma och sätta in den nya (min alldeles egna, nja inte alldeles egna men henne jag haft med K och M) och det gick till slut hon sa något om att jag hade bakåtliggande livmoder och det var lite kruxigare man fick göra det lite bakvänt sa hon till den första barnmorskan, som var student när jag väntade Kevin. Marlus villa ha mat innan vi åkte hem och jag tog mcdriven innan vi begav oss av hemåt och på vägen hem fick jag stanna bilen på en busshållsplats för jag hade så ont så jag blev yr och det kändes som jag skulle svimma. När det var dags att hämta barnen på dagis hade de två alvdonen och iprenen jag hade fått börjat verka så jag bestämde mig för en promenad och tog dubbelvagnen. Det var så härligt väder så ville passa på! Vid 4 tiden började jag få skitont igen så Jörgen fick köpa med sig ibumetin hem så nu känns det lite bättre även om det faktiskt fortfarande gör ont. kan inte alls komma ihåg att det gjorde såhär ont första gången jag fick spiral :( Men det ska väl snart ge med sig :) Fick mina papper men de har jag glömt ta in ifrån vagnen det måste jag ju göra så jag kan läsa vad de skrivit om förlossningen... spännande! Ikväll blir det bara lugnt här hemma när barnen somnat och det ser jag verkligen fram emot hihi.

http://www.skopunkten.com/Barnskor/Modeller/skor/24-30-(1)?art=265948 de här skorna blev det men remmen runt vristen tog jag bort då jag inte tycker den passar så små eller gjorde någon nytta eftersom den var för stor. Blev finare utan tyckte både jag och R.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0