Bara för mycket...

Den sista tiden har det varit alldeles för mycket och jag hoppas verkligen att det kommer lugna ner sig snart!! Jag har varit till läkaren då jag under en längre tid har känt mig konstig (fick gå hem från jobbet en gång i dec eller jan, minns inte riktigt när det var) men den sista tiden har symtomen blivit värre och fått sällskap av några nya symtom stickningar/darrningar i armarna (mest vänster). Yrsel har jag haft till och från en längre tid men nu kommer det när som helst tom när jag kör bil. Huvudvärk har jag dagligen men det är inte så mycket att jag måste äta en massa värktabletter, som tur är men det är ändå jobbigt. Det allra nyaste är att jag tappar ord ibland och har svårt att formulera mig samt att jag ibland sluddrar när jag pratar. Vid läkarbesöket lyssnade hon på hjärtat (låter fint), tittade i öronen (såg inget konstigt) gjorde en del neurologiska tester som inte visade något konstigt sen gjorde vi olika balansövningar och hon fick se med egna ögonen att jag lider av yrsel. Efter att ha fått tillbaka provsvaren och alla var bra som de tog. Ämnesomsättning, blodsocker, njurar och blodvärde! Nästa steg i utredningen är ett besök till Öronmottagningen och det är bara att hoppas att de kan hitta något som kan förklara varför jag känner mig såhär så det kan bli bättre. Hoppas jag slipper vänta alldeles för länge :)

Jag oroar mig också för en nära person som väntar på ett provsvar och en behandling.

Det sista som hänt när det gäller hälsa är att jag nu fått bekräftat att jag ska opereras igen, har en längre tid (från v34 med Kevin) haft ont till och från i magen och när jag hade det årliga samtalet 8förra året) med kirurgen som opererade mig oktober 2008 så ville han kolla om jag har drabbats av ärrbråck men eftersom jag var gravid i v8 med Markus kunde han inte göra det då eftersom det enda sättet man kan veta säkert är genom operation. För två veckor sen hade jag mer ont än jag haft på länge så då ringde jag Torsby dagen därpå och pratade med sköterskan som bokade en telefontid med kirurgen som ringde i fredags. Det blev bestämt att jag ska opereras och jag som aldrig någonsin kommer ihåg att ställa frågor gjorde inte det den här gången heller så imorse ringde jag till kirurgmottagningen men hon kunde inte svara på mina frågor förutom den hur lång väntetid det var. Kirurgen hade satt 42 dagar som prioritering på mig och det innebär mitten av oktober, mitt i praktiken så fått numret till operation och väntar i telfonkö där nu så jag kan prata med dem....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0