Ja det där med att bli bättre...

på att skriva i bloggen har det väl inte lyckats så bra med, än så länge iaf hihi. Praktiken är nu över sen nästan en månad och jag hade det toppenbra på Ortopeden. Personalen är underbar och jobbet varierande och intressant. Är uppskriven på vikarielistan men har än så länge inte hört ett ljud därifrån så får ta och ringa tll enhetschefen och kolla så hon inte glömt bort att ordna med papperen som hon skulle göra. Det skicka nämligen ut sms till alla på listan och den som svarar först får jobbet men jag har inte hört ett pip. Kanske väntar de tills jag är färdig även om personalen tyckte jag kunde börja direkt. Sista praktikveckan hade jag tid till Öron-näsa-hals som jag fått remiss till, äntligen :) Allting såg bra ut men han såg, genom att titta på musklernas reaktion och beteende, i ögonen att jag var stressad och gav mig en lektion i vad jag behövde göra för att må bättre och menade på att mina symtom: stickningar/domningar i armen, den dagliga huvudvärken, talsvårtigheterna och yrseln helt enkelt beror på att jag är på väg att gå in i väggen. Jag vet inte om jag tror det eftersom jag haft det i snart 1.5år och visst det har varit mycket men jag har inte känt att det varit övermäktigt fören nu på slutet. 

Min älskade lilla tjej blev 5år den 22oktober och det firade vi med barnkalas i gympasalen, hade maskeradkalas så Linnea var en älvprinsessa med fin klänning och vingar. Lukas var spindelmannen. Joakim en trollkarl och Kevin turtles och Markus var en djälvul. Jag tror att alla barnen hade roligt! På fredagen kom Frida för att umgås och hjälpa mig med barnkalaset, tur var det för det var full rulle hela tiden först blev det korv med bröd sen glass och sist men inte minst fiskdamm där vi hade lagt godis plus lite klistermärken i en lila hundbajspåse. Funkade bra att använda dem ;) Det var jättetrevligt att ha Frida här hos oss och hon var så glad eftersom hon träffat en kille :) Ska bli kul att träffa honom, de har lovat att komma hit och hälsa på oss! På söndagen firade vi henne med familjen, Daniel, Ingela mamma och mormor, Roger och Ann-Catheriene kom hit. Hon fick så mycket fina presenter och Frida kunde äntligen få sin present från oss (hon fyller den 1okt).

Markus och Jörgen eller jag var på babymassage i oktober och sista gången i början av november och då åt jag lunch med en av mammorna från massagen, Thea, hos Bosse (ägaren på Edanes matcafé). Det var mycket trevligt :) 

Den 17 nov hade vi prov i Sjukvård och jag var så in i helvete nervös inför det men efteråt kändes det bra så det ska bli intressant att se hur det gick. Svaret kommer nog inte fören nästa vecka skulle jag tro skulle gärna vilja veta NU men får ge mig till tåls. Efter provet tränade vi på Hjärt- och lungräddning. 

Idag hade Kevin bråttom till dagis han satte på sig skorna innan jag hade bett honom och försökte ta på sig jackan när jag var klar med Markus och skulle sätta på honom overallen när vi kom fram fick jag den snabba kramen och pussen som är standard sen ska han snabbt ner och in och leka. Markus och jag åkte direkt till BVC på läkarbesök. 6950g och 65cm lång var han idag lille killen som börjar bli stor sen fick han sprutorna en i vardera ben. Sen blev han trött och åt en halv flaska när vi kom hem sen har han sovit ända sen dess. Jag dricker nutrilett idag för imorgon ska jag opereras och har fått för mig att det är bättre att göra så, efteråt får jag väl säkert dricka det kan jag tänka mig... Är nervös som tusan iaf men men det går nog bra. Mamma kommer i eftermiddag och ska passa småkillarna imorgon när Jörgen och jag åker till Torsby. Ska vara där kl 8 imorgon bitti så ve behöver åka cirka 6.15 för att vara ute i god tid det innebär att jag bör gå upp halv 6 och duscha mig med descutansvampen innan vi åker. Fastande ska jag vara från midnatt men blir väl innan det, kanske lite vatten dock :) Linnea åkte till Andreas och Renata i fredas och Lukas och Joakim kom hem då men imorse lämnade Jörge dem på skolan och så hämtar Anna dem i eftermiddag! Har varit helt upp-och-ner efter omplaneringen men det ordnar väl upp sig igen nästa gång när det blir normalt igen. Nästa gång kommer Lukas och Joakim 2dec och Linnea 4 så det ska bli lite lugnt för min del efter operation och eftersom jag inte får bära, ens Markus, ska Jörgen vara hemma ons, tors o fre sen kommer min syster Caroline på söndag för att hjälpa till. Om jag orkar ska jag göra prov i datakunskapen på fredag sen har vi prov i psykiatri 29 och metodövningar efteråt så då ska Carro bli med och hjälpa mig med Markus. När Carro åkt hem kommer Frida och hjälper till om jag inte får bära igen då. Tur att man har folk som ställer upp när det behövs :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0