TUL

Idag har vi varit på tillväxt ultraljudet. Allting såg bra ut bebisen väger, idag, 2117gram (v33+3) och vattenmängden var 21cm så ungefär som de två tidigare gångerna då det var 20cm. Det ligger fortfarande inom det normala men åt det högre hållet som hon sa. Bebisen ligger på tillväxt -5% och beräknas väga 3-3.5kg om jag får gå tiden ut. Hon trodde mer som Kevin (han vägde 3040g) så nu känner jag mig nöjd och inte lika orolig för att få en för stor bebis!! Och det är heller ingen för liten bebis! Vi såg hjärtat och de fyra kamrarna, njurarna såg bra ut, magsäcken och urinblåsan likaså. Hon bråkade lite med bebisen för att vi skulle få se ansiktet och till slut lyckades vi få se det och då hade bebisen en riktigt sur min haha så h*n var nog inte så nöjd med den behandlingen. Dessa uppgifter gäller ju om jag fortsätter följa kurvan som jag har nu som hon sa men blir det någon avvikelse så får man ta det då men jag känner mig ganska säker på att det inte kommer göra det och känner mig mycket lugnare :)  

Efter ultraljudsbesöket åkte vi hem till Edane och åt lunch på pizzerian, köttgryta och ris. Smaskigt värre :) sen åkte Jörgen tillbaka till jobbet och jag satte mig här. Ska snart gå ut och skrapa bort mer färg på räcket på framsidan så kan jag måla det sen när Jörgen kommit hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0