besök på MVC

BM besök igår 32+3.
SF mått: 35cm (som är normalt i v38)
Blodtryck: 105/60
Fosterljud: 135 (lägst hittills)
Läge: Huvud, rörlig (hon kan inte känna vart mage och fötter är pga vattnet. Skickade iväg remissen till TUL (tillväxt ultraljud) igår och idag fanns det en tid från ultraljudavdelningen i postlådan :O döm om min förvåning då den redan hade kommit och att tiden är redan nästa vecka den 12e. Jag som var rädd att de inte skulle göra den fören i v38 som är det vanligaste om de vill upptäcka stort barn, men anledningen att jag ska iväg är för att inte missa om barnet skulle vara litet eftersom min barnmorska (BM) endast kan känna längst ner och det var hjässan på huvudet så det kanske är därför hon skrev i remissen att de själva fick avgöra när det var lämpligt och sa att bli inte besviken om det inte blir redan nästa vecka. Hon pratade om v35 så innan dess trodde jag inte att det skulle bli av. Pga vattenmängden kan hon inte känna vart bebisen har mage och fötter och därmed inte göra en viktuppskattning överhuvudtaget så det ska bli skönt att komma iväg och få veta. Jag oroar mig mest för att det ska vara en superstor bebis!!

idag: Kevin och jag var på Öppna förskolan och han hade lika roligt som vanligt och ville inte gå hem. Vi hann tom dit innan sångstunden var slut idag och det var roligt för det är bästa biten :) Kevin dansade och klappade i händerna så ledaren höll på att glömma bort texten sa hon efteråt för hon tyckte Kevin såg så söt ut! Han är oerhört söt också den lilla skrutten ;) sen fikade vi (det kostar 10kr för vuxna och 5 för barn) och idag åt han faktiskt smörgåsen det har han inte gjort tidigare för han har inte haft tid att sitta still och äta utan velat leka men då har vi kommit strax innan fikat tidigare så det är inte så konstigt... Såg en söt liten tjej som snart blir 4 månader hon såg sååå liten ut så jag var tvungen att fråga hur mycket hon vägde. 3600g. Det är inte klokt vad fort man glömmer hur små de är! Både Kevin och Linnea var ju ännu mindre när de föddes men det kändes som att de hade varit större än denna lilla sötnosen för ja de är ju stora nu. Kevin är liten men ändå ganska stor då han är väldigt förståndig och lite "gubbig" ibland. Men han kommer nog bli ännu större när bebisen kommer kan jag tänka mig.

Den 4e maj fick en "vän" sin son efter många veckors vistelse på sjukhus efter att vattnet hade gått. En stark liten (drygt 1.5kg) kille visade det sig :) Grattis gumman!! Ni har varit så duktiga båda två under denna jobbiga/oroliga tid...

Kommentarer
Postat av: Marie

Det blir nog en liten kille med de låga hjärtljuden ;)

Hoppas att det går bra på ultraljudet. Du måste meddela sedan.

Kram till er alla.

2011-05-09 @ 09:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0