Besök hos min barnmorska idag igen

Igår var en jobbig dag, jag hade massa värkar en del gjorde ont en del var mest obehagliga. Mensvärk och tryck i ljumskar och nedåt. Vilade mest hela dagen (så fort tillfälle gavs då barnen var hemma) så fördelen är att jag hann med en hel del skolarbete :)

BM besök idag 34+1
SF mått: 36cm (det börjar dra sig ner mot översta strecket nu iaf, skönt)
Blodtryck: 104/56
Fosterljud: 140
Fosterläge: Har sjunkit ner med huvudet och är nu ruckbart istället för rörligt. Dvs har bebisen gjort sig startklar i väntan på förlossning så det ska bli intressant att se om jag går tiden ut.

Min barnmorska tyckte att bebisen åtminstone kunde stanna inne till efter nästa besök som blev nästa torsdag (26/5) för efter det så var chansen mindre att vi skulle behöva vara kvar en längre tid på sjukhuset och hon sa att vi kommit över den berömda veckan då lungorna blir färdigutvecklade så det är skönt. Det är ju inte helt lätt med barn hemma. Inga mer promenader för min del och ingen målning och sånt. Tur jag ska till mamma på torsdag då får jag lite avlastning även på fredagen då Jörgen jobbar. Linnea kom ju v34+0 och vi fick stanna i 16 dagar då hon hade gulsot samt att hon aldrig lärde sig amma vilket jag skulle sörja om det inte gick denna gången heller. Var ju lite strul även med Kevins amning då han inte fick i sig tillräckligt. Tredje gången gillt hoppas jag!!

Snart är det dags att hämta hem barnen. Ont har jag med :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0