Yesterday

Linnea blev sjuk i förrgår kväll. hämtade barnen på dagis efter jobbet vid 16 tiden och då kröp hon fram och sa att hon var trött vilket jag inte tyckte var så konstigt då de hade varit där sen innan 7. När vi kom hem lade hon sig i soffan och tittade på när Jörgen spelade wii och när jag skulle krama henne kände jag att hon var väldigt varm så jag hämtade termometern och jodå 39.5 så hon fick alvedon och en skål glass. Yrade lite och var inte sig själv så jag var beredd på att ställa in hennes läkarbesök som vi väntat på i två månader.

När vi vaknade så hade hon 38.1 alltså endast lite svag feber och var mer sig som själv igen, lekte och så som vanligt så bestämde mig för att åka iväg då jag vet att de inte hade någon tid fören om 1.5månad igen och hon behövde kollas upp. Lämnade Kevin på dagis till 10. Hon fick kortison som hon ska andas in pga förkylningsastma, enligt ett schema i 5 veckors tid sen ska hon ha bricanyl till mars-maj någon gång beroende på hur det går och så hoppas vi att det inte utvecklas till annat än förkylningsastma och hon "endast" får besvär under vinterhalvåret.

Efter läkarbesöket åkte vi till Konsum och köpte en wienerlängd och åkte till svärfar på fika (hade cirka 1.5h tills jag skulle på MVC) Linnea målade lite och hann se en liten stund på Kalle innan vi blev tvungna att åka till MVC.

Väl där så pratade vi en stund, hon tyckte min mage var stor och jag berättade att många på jobbet (och Jörgen och jag) hade ragerat på att den vuxit mycket på bara de sista 2-3 veckorna och att en skojade om att jag måste ha suttit inne hela helgen och ätit. Hon mätte Symfus-fundusmåttet (SF) dvs måttet mellan blygbenet och livmoderns överkant och det var 28 och borde inte vara så högt fören 6 veckor framåt i tiden, jag har haft mycket sammandragningar i cirka 5veckor men den senaste veckan har det blivit mycket mer och när hon kände på min mage gick hon och satte sig vid sitt skrivbord och ringde någonstans. Det visade sig att det var ultraljudsavdelningen i Karlstad som hon pratade med och jag fick en tid för ultraljud på tisdag 13.30 för att se om det är för mycket fostervatten. Vi vet inte mer än så fören vi varit iväg så vi längtar till tisdag. Idag fick jag vara ledig för Linnea fortfarande var sjuk igår men bytte tur så jag ska jobba imorgon istället. Såhär i efterhand hade det nog varit smartare att VABBA då jag blev rekommenderad vila. Men man vill ju inte svika dem på jobbet... Igår kväll hade jag väldigt jobbigt av sammandragningarna fast jag hade en relativt lugn kväll på jobbet med inga särskilt tunga lyft eller så. Det blir intressant att se hur det går på jobbet imorgon sen får jag helt enkelt gå hem och vila. Det är lättare sagt än gjort ibland!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0