uppdatering

Igår kom vi hem igen efter ytterligare en vistelse på sjukhuset. I helgen som var märkte jag att Markus började bli slöare och åt sämre så i måndags ville jag kolla vikten och då upptäckte de att han var gul, vi hade sett att han var gulare på ögonvitorna på söndag kväll men tänkte inte så mkt på det. Hon försökte få tag på dem på barnmottagningen men lyckades inte o tis-ons var hon ledig så jag fick numret o ringde själv på tisdag morgon så de lämnade remiss till labb för ett blodprov. Tisdag eftermiddag ringde de och hade fått provsvaren. Bilirubinet var högt så vi fick åka in till Karlstad sjukhus för solning. Jag fick ett singelrum som tur var :) De bestämde att Markus skulle få tillägg efter amningen då han gått ner i vikt och vägde nu 3120g och sen skulle han ha mat var 3e timme på torsdagen började han äta tätare än så tom så han behövde det verkligen.

Torsdag förmiddag fick vi permission då jag hade skriftligt och mintligt prov i skolan och de ville se om värdet steg när han inte hade solat på ett tag. De tog ett prov innan vi åkte vid 6.30 och ett när vi kom tillbaka vid 16 tiden. Nu hade de flyttat mig till ett dubbelrum men som tur var hamnade jag med en supertrevlig tjej som hade fått en liten Ella den morgonen. Men det är ändå jobbigt att ha en främmande människa så nära inpå sig på ett ställe där man inte känner sig hemma alls. Han behövde inte sola mer då värdet var 280 nu (över 350 innebär solning) men de ville kolla honom på fredag morgon också och då fick vi åka hem efter det. Äntligen!! Torsdag blev Kevin sjuk hemma med över 39 graders feber och Linnea saknade sin pappa som inte hade henne förra gången det var hans tur för han var på bröllop hos nya tjejens bror och därför inte hade sett henne på 1månad cirka. Min man fick fullt upp hemma, tur inte hans två andra söner var hemma med!! Markus slutade ta bröstet på onsdag morgon men torsdag kväll tog han det igen men då jag inte har tillräckligt med mjölk så måste han ha tillägg efter amningen och jag försöker få igång produktionen med pumpning. Det som började så bra :( men hoppet är det sista som överger en säger man ju så kämpar på!! Min syster tog studenten igår med men det missade jag ju tyvärr :( hade varit kul att träffa släkten och få se henne när hon gick ut men vad gör man... det var bara att gilla läget. Markus äter bättre och bättre men jag har ju fortfarande dåligt med mjölk så han kan inte äta sig ordentligt mätt jag hoppas att det kommer igång men annars får jag försöka att fokusera på fördelarna med det, även fast det inte känns som det finns några just nu!!! Kevin har accepterat mig igen och det är superskönt :) han var väldigt besviken och var väldigt pappig.

Markus vägde 3185g vid utskrivningen igår så det var skönt att se att han hade gått upp i vikt igen :) Idag är han mycket piggare och mer vaken igen!! Så skönt att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0