Trevlig midsommar... eller?

I onsdags och idag har jag haft feber ibland frusit som sjutton och sen svettats som en gris när värktabletterna verkat. Har sån värk i kroppen särskilt nacken och känner mig svag i musklerna ibland är det tom jobbigt att greppa ett glas vatten. Markus äter bra men jag har inte tillräckligt med mjölk, idag har jag dock upptäckt att det börjar bli mer även i det högra bröstet (så var det med Kevin med och det slutade med att han inte tog det längre när vi fick börja med ersättningen) Markus däremot har ännu inte ratat brösten men han börjar kräva mer mat och i takt med att min mjölk ökar så ökar även hans behov så vi får ge honom mer tillägg (ibland bröstmjölk beroende på om det finns tillräckligt efter pumpning) också. Jag tycker det är skitjobbigt att det ska krångla så för mig varje gång. Det började ju sååå bra de tre första dagarna. Måste försöka komma iväg till BVC och väga honom till veckan, så jäkla trist att det är sommarstängt här i Edane så man måste till stan. Är så dum tid med precis när barnen ska hämtas men Jörgen får väl åka och hämta dem även då så vi kan fixa det. Nackdelen är att det inte är fören på onsdag!!! I ondsags hade jag feber så då kom vi aldrig iväg. Jag hoppas att han åtminstone gått upp bra i vikt nu när han äter så mycket. Känns nästan som jag blir straffad med febern (tredje dagen sen han föddes som jag har det) för att jag inte kan ge honom tillräckligt med mat! Det är verkligen sååå frustrerande. Förstår inte varför det är så orättvist och att en del aldrig har eller har haft problem med det, det har bara fungerat direkt. Blir så ledsen när jag stöter på dessa amningstrådarna där det diskuteras amning och hur BRA det är att amma, att barnen slipper allergier osv osv men vad gör man när det inte funkar? Vill bara lägga mig ner och gråta ibland, eller oftast!! Har inte ork till att mysa med min man längre och det vet jag känns för honom även om han borde veta hur det är med en nyfödd i huset. I förmiddags fick jag sova sen kom han med Markus när han hade gett honom massa ersättning men han ändå inte var nöjd. Han åt några klunkar sen somnade han med huvudet på mitt bröst. Jag flyttade mig undan en bit efter en stund men han flyttade efter och lade upp huvudet där igen. 4e gången stannade jag kvar, är ganska ömt i brösten så det är inte sådär jätteskönt med tryck men det var värt det för det var verkligen supermysigt! Han är så söt våran minsting. Lugn och nöjd, skriker inte i onödan. Påminner väldigt mycket om Kevin när han var bebis och så go som han varit hela tiden så får man hopp om framtiden :)

Denna vecka har Joakim lekt med Robin (tremänningen) tre gånger och det har varit bra för dem båda att få lite stimulans. Det är verkligen livat när de är lediga. Igår kom Linnea hem, hämtade henne i Karlstad som vanligt hon ville leka på Småland så det fick hon. Andreas blev med in på Ikea och jag köpte lite saker till Markus säng, någon gång ska han ju sluta sova mellan oss (men inte än). Kan vara skönt för honom med ett eget täcke också ifall jag snor hela i sömnen...

Ikväll ska vi grilla och spela Kubb är det tänkt får stoppa i mig lite alvedon så jag orkar med det. Jordgubbar och grädde ska det ju såklart vara idag med så det blir det ju givetvis ;)

Trevlig midsommar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0