Idag har inte varit någon höjdardag

Igår eftermiddag fick jag feberfrossa pga mjölkstockning men sen gav det med sig men imorse vaknade jag med värk i hela kroppen och feber. Vid 10 tiden hade jag 38.8 i temp och eftersom bägge mina söner hade somnat och Linnea var på dagis (besök på nya dagiset hon ska börja på till hösten) så passade jag på att stoppa i mig värktabletter och lägga mig på sängen. Först frös jag så jag skakade tänder men när tabletterna började värka så svettades jag som en gris istället. 11.10 tittade jag på klockan sista gången sen lyckades jag somna. Vid 12 väckte Jörgen mig då hade han och Linnea kommit hem för en stund sen. Natten till igår och natten till idag åt inte Markus på hela natten fast det verkade som han var hungrig men efter mycket om och men fick han nappen istället och somnade om tätt intill mig eller med bröstet vid munnen. Antagligen pga detta som jag fått mjölkstockning. Amningen som hade funkat så bra de första dagarna nu verkade det gå åt pipsvängen :( Jag ringde till BVC och åkte dit på den öppna mottagningen vid 13 tiden då upptäckte hon att han var gul och både Jörgen och jag hade reagerat på att ögonvitorna var mer gula igår men utan att prata om det. De sa ingenting om att han var gul när vi åkte hem och ja det märks en stor skillnad. Hon försökte ringa barnmottagningen som inte svarade, fast de hade telefontid enligt telefonsvararen, hon mailade även sen skrev hon en journalanteckning så jag själv kan ringa imorgon då hon är ledig 2 dagar. De kanske måste kolla upp hur hög bilirubinhalten är ifall han måste sola. Jag ska klä av honom i bara blöjan vid måltiderna och inte låta det gå mer än tre timmar emellan måltiderna för att försöka tömma brösten ordentligt så att mjölkstockningen släpper för den gör det svårare för honom att tömma bröstet och därmed mer ansträngande så han somnar innan han är klar. Han hade bara gått upp 10g sen i fredags :( det är ju inte mkt att hurra för direkt! Jag blir deppig då det verkade gå så bra med amingen och sen blir det såhär. Jag hoppas verkligen vi får bukt på problemet så att jag inte tvingas sluta amma denna gången med!! Känner mig deppig pga detta :( Jag hoppas dock att det kan bli ändring då han åt väldigt bra förut ikväll men vill inte ta ut segern i förskott samtidigt som jag försöker att inte tänka för negativt heller. Tröttheten gör att jag har lättare för att vara negativ än positiv dock... Nu får det bli Bones med älsklingen medan barnen sover, amning (förhoppningsvis en lyckad sådan) och sen stup i sängen. Natti natt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0