Woho

Nu närmar det sig sitt slut, om 2 dagar är jag USKA :) Imorse ringde chefen upp mig hade pratat in meddelande på hennes telefonsvarare att bemanningen ev skulle ringa och fråga om mig då jag uppgett henne som referens och ville påminna henne om det. Hon undrade när jag var klar och ville att jag skulle jobba så jag skulle återkomma med dagar som jag kunde jobba i juletider nu så har tittat på det idag med min man så imorgon innan skolan ska jag ringa och prata med henne så får jag se om jag åker dit på onsdag innan examen eller om vi tar det på telefon imorgon... Julafton och nyårsdagen kan jag inte men annars kan jag jobba när som helst mer eller mindre tom v2, då Jörgen är ledig från jobbet from fre tills dess :)

Idag var vi först på studiebesök på Akutmottagningen och fick se oss omkring där sen tog vi en fika på sjukhuset och åkte sen vidare till Ambulansen och fick lite information och så fick vi se oss omkring i ambulansen, se och känna på olika medicinska redskap och få lite information om hur det går till. Mycket intressant dag. Sen blev det lunch på Amigo med Sandra, Marita och Silje och jag åt en kycklingsallad som jag inte ätit på länge eftersom pizzerian i bygda jag bor i inte har Rhode islandsås, hur man nu inte kan ha det till sallader haha. Efter det fick vi besök av gideoniterna som ger Nya testamentet till blivande undersköterskor och sjuksköterskor mm. Efter det fick vi fylla i en utvärdering av hela utbildningen och så såg vi på The Zimmerman videor som gjorts av äldre, riktigt roligt verkar de ha haft :) Det smittade av sig så jag satt och log hela tiden... häromdagen när Jörgen var till stan hade jag julmusik på och dansade runt i köket med Markus på armen det var första gången på länge som jag kände mig riktigt glad... får nog se till att göra det snart igen! Och eftersom Zumban är slut nu så får jag se till att ta tag i det hemma istället med mitt Zumba till Wii. Ska bli intressant att se om smärtan har gett sig och om felet blev åtgärdat även om de inte fann bråck som de trodde!

Ikväll blir det 2 1/2 män med älsklingen och så kanske jag ska läsa lite innan jag lägger mig och förbereder inför en heldag med Psykiatri med Markus imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0