Nu är jag bra igen efter operationen

och när jag var hemma med ont fortfarande ringde de från ortopeden och frågade om jag ville jobba där men då kunde jag ju inte :( typiskt väl!! Ja sen sist jag skrev har det hänt en hel del först var min syster här och hjälpte mig med barnen efter operationen och hon var tom med mig i skolan med Markus när jag skrev prov i psykiatri, sen såg vi på en film "Pappa Parkinson" väldigt intressant film just i syftet för oss blivande uskor men den var gjord av sonen och var väldig fint av honom. Vi gick igenom sjukvårdsprovet också som jag fick 48.5 av 55p så är nöjd :) Vi hann också med en loppisrunda, Carro gjorde massa fynd och jag gjorde också en del! Kul när man känner att man kan fynda. Vill man fynda märkesgrejer så vet jag en bra sida, hör av dig till mig så får du veta mer :)

Caroline missade tåget i Karlstad när hon skulle komma hit så Jörgen fick åka och hämta henne. Jörgen var på julbord 2 dec och jag skjutsade honom till hans chef, vi körde fel och ringde efter vägbeskrivning det visade sig sedan att vi stod precis vid hennes hus. Jag såg någon blinka med ytterbelysningen men Jörgen var upptagen i telefon sen glömde jag bort det! Han kom fram iaf ;)  När lördagen kom åkte Caroline hem och på söndagen kom Frida och Linnea hit med tåget, nu var det Fridas tur att hjälpa till men framförallt hälsa på. Mamma körde dem till tåget och Linnea var sååå nöjd att hon fick åka tåg, särskilt med Frida :)

Hann med en till runda på loppis men denna gång blev det inga fynd, var för tätt mellan besöken tror jag! Frida fyndade skor som hon veeerkligen behövde då det var blaskigt och hennes skor hade mer hål än de var hela tror jag.

Varje dag tävlar jag i olika julkalendrar, bla en på Barnsemester.se där jag vann. Det gör man ju liksom aldrig, eller iaf inte jag har aldrig tur med sånt där så det var riktigt kul, en julklapp till barnen blev det!! Kolla in deras hemsida och var med och tävla du med! www.barnsemester.se det finns annan intressant läsning och tips på aktiviteter i Sverige och andra länder...

Tack vare de här julkalendrarna jag tävlar i har jag också hittat en intressant blogg med en tjej som skriver om lite allt möjligt mode bla. Hon har också en butik där hon säljer smycken, namnsmycken och annat... superfina saker så idag fyndade jag där, en examens present från mig själv eller kanske från min man eftersom det är han som kommer betala till att börja med ;) eftersom jag är pank efter all julklappshandling! www.juveliasmycken.se

Igår hjälpte jag Linda, Andreas brorsdotter, med lite läxor (hon läser med till uska) inget som jag har haft då det är helt olika upplägg men lyckades ändå hjälpa henne så det var kul. Fick höra mkt trevliga saker som värmde mkt :) Tack för det Linda :) sen pratade vi om scrapbooking och hon hade en del saker liggande som jag skulle få så jag kan ta tag i det där igen, har saknat det mycket och det är väl snart på tiden att börja med det!!!

Idag har Jörgen och Linnea tagit tåget till Kristinehamn där Andreas mötte upp henne och Jörgen mötte en säljare av en bil som ha nu är på väg hem med. Ja Chryslern gav ju upp på bilbesiktningen så den blev det körförbud direkt med. Har ju varit knasig länge så var väl inte helt oväntat men väldigt illa tillfälle såhär precis innan jul. Jag tror han är nöjd med sitt köp än så länge en ljusblå 940 (tror jag) har ju min v40 så har inte lagt det på minnet direkt. Vi vet exakt vd vi ska köpa till svärfar och mamma men eftersom min svärmor har det redan så får vi hitta å något annat... inte den blekaste vad vi ska köpa. TIPS??? Barnen är mer eller mindre klara tror Jörgen köpte de sista å Toys r us på vägen hem från Kristinehamn. Igår var han på Joakim och Lukas luciafirande men eftersomjag är förkyld och hängig och Molly hade spytt ville jag inte riskera att smitta några barn, eller att våra skulle bli smittade så jag och de 3 yngsta var hemma. Efter det fick han åka till sin bror en sväng eftersom han skulle avliva sin sjuka älskade hund idag :( Idag åkte han direkt efter jobbet jag hämtade honom 15.30 och körde dem till tåget i stan och än är han inte hemma så nu längtar jag maaaaaassor efter honom!! Oftast brukar det vara jag som är borta och då går tiden mycket fortare än när man är hemma och väntar. Kevin står bredvid och lägger puzzel och Markus ligger (snurrar runt) på babygymmet och pratar och busar med oss och sig själv... sååå söt så! Imorgon ska jag vara hemma och mysa med mina söner och sen kommer älsklingen hem efter jobbet så vi kan ta helga ;) Hoppas bara denna jäkla förkylning går över, särskilt hostan är ju rätt van att vara täppt (dock ej snorig) eftersom jag har problem med nämusslorna som sväller. Till veckan ska jag till skolan så då SKA jag vara bra. Vi ska på studiebesök till Akuten och Ambulansen mm på måndag. Tisdag ska jag ha med Markus då ska det komma några och prata om ETC (elchocksterapi) och akupunktur för drogberoende mm, ska bli intressanta dagar. Onsdag 21 dec tar vi examen :):) Jippie. Detta ska firas först med smörgåstårta i skolan sen loppisbesök med Sandra och sist men inte minst bowling och mat med klasskamraterna... ska bli kul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0