En toppendag!

Fjärilen ringde imorse och meddelade att några barn insjuknat i magsjukan så jag frågade min svärfar om det gick bra att hon också var hemma med honom och Markus idag så det fick hon. Tror on spelade en hel del men det har hon inte gjort något änhad så det gick bra :)

10.00 hade vi examen i skolan och de hade dukat fint med vinglas och så åt vi smörgåstårta, några lärare höll tal och några representanter från landstinget, vård och omsorgen i Arvika samt en politiker var med och firade oss samt rektorn. Vi fick 2 rosor och Elisabeth satte på oss våra broscher. Efter detta tog vi kort till tidningen (undra hur det kommer se ut)... Jag fick VG i alla ämnen förutom Psykologin som jag fick MVG i :) Är nöjd!!!

När skolan var slut vid 12 tiden åkte jag, Sandra och marita till Erikshjälpen där jag köpte 2 koftor, 1 klänning till Linnea, några ljusstakar och två böcker. Sen åkte vi vidare till Miljömyran där jag fyndade en finare vinterjacka och 6st äggkoppar... efter miljömyran åkte vi till parkeringen mellan Rajjens och Mulan och gick in på Röda korsets loppis efter att ha varit vid järnvägskiosken och tagit ut pengar... jag vågade inte ta ut en hundring jag också för mannen i kassan såg sur ut när Sandra och Marita gjorde det och tänkte han skulle få spjunk om jag med bad om det haha. På röda korset hittade jag två adventsljusstakar 30kr/st men 50% så 30kr för båda. Sandra lånade mig pengar men det slutade med att jag fick dem i julklapp.. Tusen tack Sandra det blev så bra i köksfönstren med lika färg på båda som det inte var innan. Ska försöka ta en bild och skicka till henne någon dag! 

Nu hade flera timmar gått och det var dags att gå till Rajjens för bowlingen... Jag vann med en strike mer än Silje som blev tvåa sen kom Sandra trea och därefter vet jag inte ordningen :) Men av 8 stycken brudar var jag bäst idag :) Efter bowlingen satt vi och väntade på maten i 50min, jag hade beställt fläskfilé, pommes, bea och rödinssås med wokade grönsaker. Köttet var torrt, hårt och bränt på en del ställen inte alls gott men det övriga var väldigt gott så synd att det var så. Inte bara min fläskfilé utan alla vi 4 som åt den tyckte det. Jag kommer inte gå dit och äta mer iaf. Jag svarade ärligt när servitrisen frågade om det smakade bra och det är ingenting jag gör i första taget... var inte värt pengarna i alla fall men mätt blev man iaf ett tag.

Är nöjd med dagen den har varit toppen, har fått jobb tom v2 och därefter kommer det nog bli en del kvällar och helger... Hur bra som helst :) Nu ska jag sova och hoppas att jag får sova skönt för första gången på länge... Natti natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0