Några dagar senare..

I lördags var, för er som missat det, jag och Emma i Ullared och shoppade loss :) 3.15cirka var hon här och hämtade upp mig och resan ner kunde börja. Båda hade nog sovit cirka 1-2h men kändes alldeles för uppspelta för att vara trötta ;) Kunde inte sova och så var Kevin vaken några gånger då han hade tappat nappen på golvet. Väl där fyndade vi en hel del men vi blev båda glatt överraskade över att det inte blev så farligt dyrt. Det är ju alltid bra!! Det var inte alls så farligt med folk som det kan vara ibland heller det var verkligen skönt! Det enda var kön till Restaurangen mitt i lunchtider men det överlevde vi med. Fick träffa min lilla älskling också som kom dit med Andreas och Elin för att säga hej. Hann inte prata så mycket dock men hoppas det blir tillfälle för det en annan gång framöver så man kan lära känna Elin lite bättre. Har ju pratat i telefon några gånger och hon verkar vara en reko tjej med fötterna på jorden.

Söndag kom pojkarna (de två äldsta) hem igen men blev ganska sent så vi hann inte med så mycket då Jocke hade haft sitt kalas den dagen. Han hade haft roligt iaf (och Lukas med) det är huvudsaken. De somnade snabbt också för de var väldigt trötta efter uppståndelsen och bowlingen ;)

Måndags hämtade jag Linnea och köpte tapeter till Kevin och bebisens rum. Kommer bli så fint i barnens rum bara jag får min man att börja tapetsera någon gång :) Ska bli kul att göra i ordning rummen sen när det är klart och köpa gardiner (om det inte finns några som passar). När vi kom hem fick Joakim öppna sina födelsedagspresenter och så åt vi glass med strössel och chokladsås ute på altanen, var hur varmt och skönt som helst!! Han fick prova spelet han fick en liten stund innan det var dags för dem att hoppa i sängen och han var så nöjd. Det var inte fören han skulle lägga sig som han hade tid att studera resten av presenterna men han var väldigt nöjd och Jörgen säger att han tackat flera ggr. Låter ju kul att det gick hem det jag köpte. Lukas var också nöjd med sina nya tröjor och kalsonger som jag köpte i Ullared. Jag köpte likadana piké tröjor till honom och Kevin de kommer vara så fina så ;) Linnea fick också lite kläder men Jörgen fick mest. Jag hittade inget till mig men det känns också dumt att köpa mer mammakläder nu när det bara är 10veckor kvar tills bebisen ska komma!! Även om jag skulle behöva några fler byxor. När jag kom hem i måndags hade mina byxor spräckt inte i någon sömm utan mitt på ena skinkan, Jörgen skrattade så han höll på att gå av... Hmmm där var beviset att min rumpa HAR blivit större, får väl börja på gympan igen sen när bebisen är ute. Tänkte iaf köpa mig Zumba fitness och dansa lite, passar mig utmärkt som älskar att dansa... :)

Igår blev det bak för hela slanten, nja inte riktigt men chokladmuffins, kakor och sockerkaka blev det iaf :) Sen fick vi oväntat besök av en kille som vunnit en av mina auktioner på tradera och var son till mina grannar. Han hade sin dotter hos dem så det passade ju bra att springa in här och hämta dem. Jag blev väldigt paff bara. Jörgen var på föräldramöte på Jockes skola. Han ska ju snart byta skola det tror Jörgen blir bra för enligt fröken är det en stökig klass han går i nu... Han är väldigt duktig på att läsa och skriva. Matte har han lite svårare för men det är ju verkligen tålamodskrävande så förstår honom. Eller egentligen är han duktig på det med men läxorna har han inte tålamod för ;) vem känner inte igen sig? Bara hoppas att han inte får svårt för det pga att han tycker det är tråkigt som jag fick för då blir det inte kul. Men man kan inte vara bra på allt så enkelt är det!

Nu kommer jag inte på något mer att skriva och dessutom måste jag hoppa in i duschen innan jag ska hämta barnen och åka till Röntgen med Kevin så de får se hur hans underben läkt efter benbrottet i vintras... Jag hoppas (och tror) att det ser bra ut. Jörgen ska möta upp då jag inte får vara med honom när de tar röntgenplåtarna och han blev så ledsen sist när vi var på sjukhuset och jag sprang ut därifrån varje gång medan han fick ligga kvar på den hemska britsen alldeles själv. Var bara i rummet intill men ändå!! 

Ikväll ska vi prova det nya våffeljärnet det blir nog barnen glada för :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0