Dagen såhär långt..

Dagen började med uppstigning (hmm ja den brukar ju oftast göra det) men skillnaden med imorse och övriga morgnar var att jag inte var så trött som jag brukar, trots att jag sovit superdåligt de sista nätterna. Det var ganska skönt :)

Lämnade barnen på dagis vid vanlig tid 9 och åkte sen hem en stund och satte mig vid facebook en stund innan det var dags att åka iväg och ta blodprov och urinprov inför mitt besök hos BM. Magen hade växt och jag ligger lika högt som de som väntar tvillingar gör på symfus-fundusmåttet och som om jag vore 36 veckor gången fast jag bara är 28veckor gången. BM sa att hon tyckte jag var stor och alla andra säger också det sen frågade hon vad jag själv tyckte och jag svarade att ja jag tycker också det och att jag funderar ofta på hur stor jag ska bli innan bebisen är ute. Hon tyckte synd om mig... och var nöjd att jag inte jobbade längre. Jag tycker faktiskt att sammandragningarna har varit lite mindre de senaste dagarna men vem vet om det är tillfälligt eller pga att jag slutade jobba i torsdags. Har lite mensvärk och tryck nedåt ibland och min BM sa att risken för att föda förtidigt är stor när man är stor om magen, att det kan sätta igång värkarbetet i förtid. Så det ska bli intressant att se hur det blir.

Efter BM besöket åkte jag hem en stund och inväntade nästa besök till nästa Helena, min frisör ;) 12.30 hade jag tid och jag var därifrån 13.50 perfekt för att åka och hämta barnen, dock hade jag planerat en liten fika hos Sandra men det hann jag inte med tyvärr. Linnea blev besviken som vanligt när jag kom idag hon ville ju vara kvar MYCKET LÄNGRE! Hon fick vara med ute och leka medan jag gjorde Kevin klar så hon han bli ganska nöjd tills det var dags att åka iaf hihi.

Sen blev det en tur till NVC med barnen. Kevin vägdes och mättes 9360gram och 79.25cm lång. Så han är längre än han är rund som hon sa hihi. Det hon menade var att längkurvan är högre än viktkurvan och det är som det ska vid denna ålder då det är full rulle hela tiden. Äter som en häst gör han också, idag hade han ätit 3 portioner ris och korvstroganoff på dagis!! Han äter allting sa de och var nöjda med det!! Duktig kille!! 

Nu sitter jag och bloggar och väntar på att älsklingen ska komma hem från jobbet, ska bli intressant att se vad han tycker om min nya frisyr :) Tror han kommer tycka om den, han ville inte att jag skulle ha långt hår mer efter förra gången jag klippte av mig det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0