Busy busy

Dagarna går fort men ändå känns det som det är en evighet kvar tills denna bebis beräknas komma!

I helgen var Linnea (och jag) på kalas i Edanes gympasal hos en kompis på hennes dagis. Hon var så nöjd efteråt! När vi kom hem fick det bli korv med bröd sen dök svärisarna upp för att fira Jocke, de hade förhinder på söndagen båda två så det fick bli två kalas då min familj inte kunde komma på lördagen eftersom Caroline var hos Erkki (sin pappa). Blev inte tid att baka någon marängtårta så fick köpa en från konditioriet det blev en med hallonsylt, vaniljkräm och hallonmousse som var riktigt god! Det blev kvar så det fick bli resterna av den på söndagen med... Jocke var lite besviken att han bara fick ett paket var från min mormor och mamma men de fick påskgodis också som de fick ta med sig till sin mamma eftersom de är där i påsk. Liksom Linnea är hos Andreas!

Igår: Jag pluggade sen klippte jag ner buskarna på baksidan efter att jag hade hämtat barnen och de var med ute och lekte. När Jörgen kom hem hjälpte han till att samla ihop högarna efter mig ;) det var bra för jag är inte så himla smidig och har lite svårt att böja mig så långt ner. Tur att muren är hög så jag kunde stå rätt upp och klippa ner häckbuskarna sen fick jag gå på andra sidan och klippa de grenar jag inte hade nått ordentligt hihi. Fint blev det iaf! Skönt att få det gjort också...

Idag har jag varit hos BM igen :) De senaste gångerna har hjärtljuden varit mer åt pojkhållet. Under 150 slag/minut alltså, kanske är det en liten pojke till därinne. Magen fortsätter växa och nu var den lika stor som den brukar vara när man är 37veckor gången och inte 30 som jag är.. Fick återigen höra att jag ska vila och att jag har en ökad risk för att föda förtidigt pga magens storlek, min man var med så denna gången kommer jag inte komma undan heller... Han lär se till att jag inte gör för mycket!! BM skulle beställa tid för TUL om cirka 5veckor för att se så inte bebisen är tillväxthämmad, inte för stor som jag trodde var anledningen, då hon inte kan mäta eller känna läget överhuvudtaget pga att livmodern är så spänd och hård.
Fick en tid igen om två veckor! Har hunnit med att plugga lite också men nu ska jag snart iväg på en föreläsning om Parkinson i Arvika så barnen fick vara kvar på dagis längre idag, tur att det gick att lösa så bra trots att jag kom på det igår kväll via klasskompisar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0