Ännu en ny dag

Igår lämnade jag Linnea till Andreas och kollade på stuvbutiken efter tapeter. Finns ju för mycket och så var Kevin som en liten busunge som sprang runt överallt, gömde sig och sa bööö. Sååå söt! men var svårt att koncentrera sig på tapeterna när man var tvungen att kolla så inte han försvann hela tiden hihi. Nästa gång får han sitta i vagnen ;)

Vi var i stan vid 17 tiden, hos svärfar och fick oss lite tårta på hans 59års dag! Vi pratade om förlossningen igår och hur vi ska lösa det med barnen när det är dags. Om man fick önska så skulle bebisen komma en jämn helg då bara Kevin är hemma men sådan tur har man väl inte, sist var ju bara Linnea hemma men skulle till Andreas senare den dagen och som tur var kunde mamma möta upp. Jörgen sa att det inte är några problem med pojkarna då deras mamma kan ta dem, är det mitt i natten är det ju svårare då hon har ett till barn som inte bara kan slitas upp för att åka hit o hämta dem men då kan hon nog hämta dem på morgonen här sa han. Och så får Linneas kära far fara hit och hämta henne när det är dags oavsett om han är i Borås eller hemma i Kga. Annars får han skicka sin pappa eller något! Blir kvar en natt iaf beroende på när bebisen kommer... är svårt när alla våra föräldrar jobbar men det löser sig nog på något sätt...


Och idag är det Joakims födelsedag!! 8år, han är stor men ändå liten.. jämför man bilder sen jag träffade dem så ser han så liten ut och det är så jag minns honom. Herregud Linnea och Lukas var ju pyttesmå ;) känns som det var längre sen, det har hänt mycket sen dess! Barn blir ofta stora direkt när de börjar skolan tycker jag. De får hårdare krav på sig, läxor som ska göras, de kan inte bete sig hur som helst i klassrummet osv. Imorgon ska jag se om jag finner några bra födelsedagspresenter till honom och lite julklappar kanske. Lika bra att vara ute i god tid blir ju en hel del pengar när man har 5 barn som ska ha klappar men i år blir det mindre per barn funkar inte att köpa för flera tusen/barn helt enkelt. Jag undrar om min kära man har pratat med sitt x om kalas nu vet jag att det är ordnat för denna gång men känns som att inte bara hon ska behöva ordna det. Om hon nu inte gärna vill det, det vet jag ju inte. Vi skulle kunna ordna kalas här hemma!! Kanske kan ordna vartannat år eller så, har föreslagit det men känner jag Jörgen rätt så har inte den informationen kommit vidare... ska påminna honom!
Nästa söndag blir det kalas för släkten hemma iaf för att fira honom ska se till att baka bullar och kakor till veckan också. Sen måste jag höra med honom vad han vill ha för tårta eller om han vill ha marängsviss eller annat smaskigt istället :) Kanske ska barnen få rulla negerbollar (ja jag har alltid sagt det och kommer fortsätta med det men är absolut inte rasist för det) någon dag det tycker de nog är roligt.

Kevin var vaken tidigt imorse 7.15, det är inte alls likt honom men det kanske var bra då jag behöver komma i säng i tid ikväll om jag ska orka upp 2.45 för våran färd till Ullared.. ska verkligen bli roligt att komma dit. Kan ju bara hoppas att jag slipper ha allt för ont när vi kommer hem!! Han somnade 8.30 igen och jag väckte honom vid 10 tiden så åkte vi en sväng till Öppna förskolan, har inte varit där förut och han tyckte sångstunden var riktigt rolig. Dansade och klappade i händerna och sjöng lite aaaAAAaa. Det blev många skratt då han klappade så häftigt att han smällde till mig i huvudet varje gång (han satt i mitt knä) sen var det fikastund där, kostade inte många korvöron heller! Är svårt att få kontakt med vuxna bara men blev förvånad för de var ganska öppna och trevliga de flesta, inte min uppfattning av öppna förskolan så kommer man dit fler gånger kanske man kan lära känna någon mer det är ju bara kul! När vi kom hem så lade jag honom i sängen igen då han höll på att somna i bilen och när han hade somnat fick jag möjlighet att göra klart veckans insändningsuppgift.. skönt nu kan man slappna av över helgen. Bara kika på diskussionen men inget annat till måndag. Kommer sakna mina älsklingar dock när jag ska vara borta hela dagen imorgon men de kanske tycker det är skönt att bli av med mig och mina hormoner. Denna graviditet har mina hormoner rusat värre än en galopperande häst och stubinen har varit ganska kort. Det är den vanligtvis inte!! Jörgen har påpekat det en och två och... gånger ;)

Kommentarer
Postat av: Mammiz

Hoppas ni får en toppen dag på ullared i morgon.

skoj att du skriver här så jag kan läsa vad som händer i ditt, ert liv. varma kramar lillamini-ivf

2011-04-08 @ 16:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0