Kalas

I lördags hade vi kalas för Linnea hon blev ju 3år den 22oktober men då åkte hon till Andreas. Lukas och Joakim gav henne paket när vi hade klivit upp. Mer matvaror till spisen som de gärna leker med alla barnen och sen fick hon Hello kitty lego som också blev populärt. Lukas hade valt ut sakerna han berättade att då behövde inte Linnea låna hans cars lego hihi smart tänkt men jag sa att du kan ju låna Linneas lego med ibland så lånar hon ditt, för ni har ju alla saker tillsammans det tyckte han lät som en bättre idé för då blev det ju genast mycket mer leksaker som var "hans" hihi ja de är inte dumma barn inte. Fixade en till tårta och garnerade dem samt gjorde smörgåsar till kalaset. Räksmörgåsar med ägg och majonnäs samt tonfiskröra och även några med leverpastej. Barnen ville ha ägg på sina. Mamma, Caroline, Ingela, mormor, min kusin Marie och hennes barn Hanna och David, min moster Ann och Jörgens pappa Roger kom hit. Det var väldigt kul att se dem för det var länge sen :-) Linnea fick så många fina presenter och var supernöjd. Även Lukas tyckte mycket om presenten hon fick av Jörgen och mig. Babyborn bil med hästvagn så den drog han runt på i flera timmar tyst som en mus :-) Mamma köpte hästen som dockan ska rida på och som kan stå i vagnen när man kör runt med bilen bla. Ganska stora grejer alltså. Joakim var på Halloween fest mellan 17-19 så hans mamma kom och hämtade honom och skjutsade honom dit, eftersom vi hade främmande. Jörgen hämtade honom när det var slut och ungefär samtidigt åkte de sista mamma, mina systrar och mormor hem. Det blev ett väldigt lyckat kalas och barnen var glada och snälla. Är ju en hel del att pyssla med före och efter så ganska skönt är det ändå när det är över trots allt hihi.

Älsklingen köpte en ny mobil till mig en blå sonyericsson w595, jättefin är den :-) Jag har beställt nytt skal till min gamla så ska han få den istället. Förstår inte varför skal ska vara så jäkla dyrt bara. Eftersom den funkar bra men skalet och knapparna var väldigt slitna och hans är skitdålig, man hör knappt vad den andra personer säger när man pratar i den. Jag har tröttnat på den då jag haft den 1.5år men annars hade jag egentligen inte tänkt byta men nu fick jag ju en superfin av min underbara älskling :-) så då får vi båda en "ny" telefon helt enkelt... Perfekt tycker jag iaf ;-)

Igår fick Linnea sin vaccinationsspruta och hon var jätteduktig hon blev lite ledsen när hon sprutade in vaccinet, då svider det men annars var det ingenting. Hon har inte fått ont i armen, som jag och de flesta jag pratat med har fått, hon fick heller inte någon feber eller så. Det var skönt  :-) Eftersom det inte kommit någon nu, hon fick sprutan vid 13 igår så tror jag ju inte hon får det heller men helt säker kan jag ju inte vara förstås men hon mår som vanligt iaf och det är bra det. Just nu är hon på dagis och jag ska passa på att vila så mkt som möjligt. Det närmar sig ju nedräkning för Kevins ankomst, idag är det 33 dagar kvar för att vara exakt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0