Så var det med det sommarjobbet

Imorse ringde chefen för Kvarngården, där jag skulle ha jobbat i sommar och frågade om jag kunde tänka mig att jobba i hemvården istället för de hade för många vikarier. Det är samma byggnad så ingen skillnad med avståndet sen händer det lite mer där tror jag. Eftersom det är det jag gjort innan passar det mig väldigt bra så jag tackade ja. Hon skulle lämna över mig till chefen som hade hand om det. Såhär i efterhand så kom jag på att det kanske inte är säkert att  jag får jobb där?? Då står jag ju utan, nej så kan det ju inte vara då vi hade ett muntligt avtal och hon sa att det var lika med ett skriftligt och räknade med att det var samma för mig och att jag inte skulle dra mig ur det. Usch vad nervös jag blev nu. Men nej det ska jag inte vara det där ordnar sig säkert, tror inte hon skulle kunna göra så faktiskt för jag fick ett bra intryck av henne. Har haft bra kontakt och hon ringde ju Anders på passal och pratade med honom, fick bra rekommendationer från honom och ringde sen och sa att hon gärna ville ha mig där i sommar. Det ORDNAR sig.

Har precis börjat läsa en bok av Kay Pollack, som en barndomskompis (Frida) rekommenderade. Den heter Att välja glädje och jag har bara läst 1.5-2 kapitel men den är redan fängslande. Det kapitlet handlar om hur våra tankar påverkar oss som människor. Först bara lite information sen kommer det att komma övningar för lite olika saker vet inte exakt vad än men kommer med lite mer information när jag kommer längre i boken. Känner rent spontant att jag redan skulle vilja rekommendera den faktiskt för den har redan fått mitt hjärnkontor att arbeta lite extra :-)

http://www.bokia.se/att-valja-gladje-kay-pollak-9185567167/bok/9789185567164/ här kan ni hitta boken iaf :-)

Igår kväll satt jag hemma, lite yr och illamående och hade gör tråkigt, Jörgen hade fått barnen då deras mamma hade magsjukan så han kunde inte komma som planerat. Usch jag saknade honom som bara den och tänkte hoppa på tåget som gick 18.44 då jag kom på att vi glömt Bellas halsband och koppel i Edane så då blev det inte så. Eftersom mamma jobbade och det bara var 25 min kvar tills tåget skulle gå så fick jag strunta i det helt enkelt. Vid 19 kom jag på att jag kunde fråga Morgan om han ville hämta upp ett halsband hos mamma och komma till station med det. Det ville han så han slängde sig iväg dit för tåget skulle gå 19.18 men var försenat så istället fick vi stå och vänta till 19.43. Väl på tåget, vi blev skickade till vagn 5 då det bara är vissa man får ha hund med sig in i, skulle jag betala biljetten på tåget. Jag fick åka med gratis, vilken supersnäll konduktör :-D Eftersom tåget var 23min försenat så missade jag dock tåget tillbaka till Edane från Arvika så jag fick ta en taxi. Jörgen som tvingade mig till det och så fick jag inte betala heller för då skulle han bli sur på mig sa han och det ville jag ju inte. 242 kostade taxiresan, inte så dyrt som jag var rädd att det skulle bli. Men nästa gång blir det bättre planering så det slipper bli så hihi. Men han var jätteglad att jag kom, precis som jag var att komma dit. Som taxi chauffören sa oftast blir sånna där spontana saker bättre än när man planerar och det blev ju bra :-)  trots att jag var illamående och yr igår. Ramlade en gång då yrseln kom och det råkade jag ju berätta på tåget det var anledningen att jag blev tvingad att ta en taxi till Edane. Han hade förbjudit mig kommam om han vetat det innan sa han så det var väl tur jag inte berättade det fören då hihi.

Idag mår jag mycket bättre så idag ska vi till Karlstad en sväng när han slutar jobbet. Ikea och Toys"R"Us för att hitta saker till barnens rum. Igår när Lukas och Joakim kom till Jörgen fick Lukas syn på en giraff som Linnea brukar låna när hon är där, på golvet och utbrast
- ÅH NEJ! Jörgen undrade vad det var.
- Linnea glömde sin giraff här. Pappa, tror du Linnea vill sitta i soffan och titta på Musses skattfabrik (skrattfabrik heter den) med mig nästa gång? Hihi det märks att han tycker om henne. När hon är här är han mest en viktigpetter men det är nog det han tycker om för han är ju äldre nu och inte längre minstingen, för det sista han vill är att vara liten. Linnea tycker med om det och vill gärna vara där Lukas är. Joakim hjälper henne när vi ska ut och håller henne i handen ner för trappor osv. Så goa. De hade pratat om hur de ville ha det på sitt rum och Jörgen frågade om vart de tyckte de skulle ställa Lukas säng då sa Lukas att de skulle ställa den i Linneas rum. Nu är det inte längre Jockes rum utan Linneas. Det är bra, att de med ser fram emot att få in oss :-)

Ska skicka några värmande tankar till Frida som pluggar på dagarna och jobbar på kvällarna den här veckan. Låt henne orka med den här veckan, så hon kan göra sitt bästa både i skolan och på jobbet :-)

ÄLSKAR DIG JÖRGEN DU ÄR MITT LIV.. SAKNAR DIG REDAN LILLA GUMMAN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0