På tåget igen

Fast den här gången är jag på väg hem...
 
Fredags: Sara Hjalmarsson, en annan gammal barndomskompis, mötte mig på stationen och jag låste in väskorna på centralen sen så köpte jag en remsa och vi tog t-banan ett stopp och åt lite mat på en mysig indisk restaurang som heter Hurry Curry. Jag var inte så hungrig efter min sallad som jag åt på tåget ner, så köpte bara plättar för det var det billigaste ;-)  Sara åt någon vegetarisk rätt med bönor tror jag det var, det gick ner :-)
Sen gick vi lite på stan innan vi åkte till Fridas jobb, (jag köpte 3 tröjor på H&M så fick jag ett presentkort på 100kr, de hade något erbjudande) Frida jobbar på ett gym, Fitness 24 seven heter det. Sen tog vi t.banan hem till Frida. Sara åkte hem till sig för hon var trött. När vi kom fram gjorde vi tacos och åt det medan vi tittade på tvn. Johan var hemma när jag kom men han åkte hem till Nyköping (?) på lördagen.

Lördag: Hade en härlig heldag med bara tjejer. Typ iaf. Kl 12 hade vi tid hos Frissan så färgade jag håret och Frida klippte sig och gjorde slingor. Vi blev båda vääääldigt nöjda. Frisör Center heter stället och det rekommenderar vi varmt. Jag hade en väldigt trevlig tjej och det gjorde att de 2h (??!!) vi var där gick väldigt fort :-O Köpte schampo och hårinpackning, 2 extra stora förpackningar till ett bra pris. Dyrt men bra. Efter frissan så gick vi och shoppade sen åt vi lunch, en varsin sallad som vi hade väntat på i kö i 20min minst. Var ju löningshelg så det var väldigt mycket folk överallt. Köpte kläder till barnen och Jörgen. Lösögonfransar och nageldekorationer till mig som vi hade på kvällen när vi hade tjejfest hos Frida. 2 kompisar till Frida från skolan i Katrineholm, Linda och Sara, Sara H och hennes 2 kompisar Jasmine och Emma. Vi spelade alias, riktigt roligt spel, där man är ett par och ska beskirva ord för varann utan att man får säga det som står. Var lite svårt i början så tror Frida var besviken att hon fick mig på sitt lag men sen tog jag mig så tror vi hade vunnit om vi hade spelat klart ;-) iaf kommit minst på en andra plats hihi. När klockan var 1 kom vi till Patricia, en båt vid hamnen som de gjort till uteställe. Väldigt mysigt faktiskt men det var jättemycket folk på dansgolven så det var svårt att dansa. Av olika anledningar så blev det bara Frida, jag och Sara (Fridas kompis) som gick in men sen försvann Sara så blev bara Frida och jag kvar. Vi träffade 3 killar som vi pratade med ganska länge. Riktigt trevlga killar faktiskt :-) Vi valde ett ställe som heter Patricia för att det har öppet till 5 och då de stal en timme för oss eftersom man skulle ställa om klockan kl 2 så hade vi bara kunnat dans a1h om vi valt ett ställe som var öppet till 3. Frida och jag åt lite tacorester när vi kom hem på morgonen och sen lade vi oss och somnade när klockan var 7 :-0 var inte igår man gjorde det kände jag hihi. Vi vaknade 15.30 igår :-O Haha vi hade sovit ort hela dagen. Jag längtade hem som bara den då och tittade på tågpriserna för jag tänkte överraska Jörgen och komma hem tidigare, Men den tiden som skulle passa mig bäst var ju såklart den dyraste med, den kostade 600 någonting??? Helt sjukt ju. Den tidigare och den senare (första hade jag inte hunnnit med och jag hade kommit hem mitt i natten med senare) kostade något på 300 så var bbilligare men med dyra då jag fick mina för 95kr eftersom jag bokade så tidigt. Vi segade några timmar tills Johan kom tillbaka, vid 18 sådär tror jag. Vi gick en promenad alla 3, köpte lite godis och en pizza som vi gick hem och smällde i oss. Inte hela för min del, jo men inte på en gång, åt i omgångar. Calzone med ananas. Den var god men inte supergod. Fast vet inte om det finns någon pizza som är det faktiskt. Vi tittade på Van Veteteren kl 21 och sen gicvk vi och lade oss när det var slut.

Söndag: Vaknade 5.30 för jag var tvungen att kissa, sen vaknade jag runt 7 när Johan gick till jobbet och sist väckte Frida mig vid 8.30 då hon ringde och bytte tid för sin massage. Hon hade duschat då så jag hoppade in i duschen direkt och började göra mig iordning, sminkade mig och packade väskan. Frida fick sätta sig på den för att jag skulle få igen den hihi så det blev en hel del grejer. Tur den inte var full redan innan. KLäder tar ganska stor plats och schampot o inpackningen vägde en hel del plus det andra med så väskan blev tung som fan. Nu är det typ en timme kvar av resan bara, har gått riktigt fort faktiskt :-O Ska till Maxi och köpa en blomma till dagisfröknarna sen hämta Linnea och åka till mamma en sväng innan vi åker hemåt. Lika bra att passa på när man har vägarna förbi. Nu ska jag äta en sallad som jag köpte i bistron här på tåget. Hoppas den är lika god som den jag åt på vägen ner :-)

Ska försöka lägga in lite bilder imorgon på partybrudarna :-)  

ÄLSKAR ER MINA ÄLSKLINGAR... SAKNAR ER MEN NU DRÖJER DET INTE LÄNGE TILLS JAG FÅR SE ER IGEN. SÄRSKILT INTE LINNEA, BARA 2H DRYGT.

Kommentarer
Postat av: Sara

Wow, vilken snygg bakgrund du har. En sån vill jag också ha. Jag tror jag skrev en kommentar förut, men den kanske försvann. Det var roligt att träffa dig iaf.

2009-03-30 @ 19:47:05
URL: http://sarigus.blogspot.com/
Postat av: Hannah

Låter som om du har haft en riktigt bra helg.

Tack för brevet förresten..kom idag. (måndag) Riktigt kul :)

Kram!

2009-03-31 @ 00:14:35
URL: http://metrobloggen.se/ihannasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0