Onsdag

Nu sitter vi här i Edane igen och väntar på att Jörgen ska sluta jobbet så han och pojkarna kommer hem. Linnea och jag har målat, tittat på film och nu leker hon med Lukas (?) verktyg så jag passar på att skriva lite här :-) Ska gå till affären sen tänkte jag och handla lite ingredienser till maten jag ska laga sen. Blir pastasås med skinka, champ, lök och paprika...  

Måndags: Mamma kom och hämtade mig innan 2 så packade vi in lite grejer, som skulle till min brors förråd, i bilen och sen hämtade vi Linnea på dagis. Åkte iväg med grejerna och passade på att hälsa på mormor med som bor i samma hus som Daniel. Linnea var kvar där så åkte vi hem till mig och hämtade 2 av 4 dvd hyllor som vi körde till Daniel, han ska köpa 3 av dem av mig. Mamma ska köpa den 4e. Har ingen användning för dem så lade ut dem på annons först men de ville ha dem så då tog jag bort den. Efter vi var klara hos mormor åkte vi hem och hämtade Bella sen åkte vi till mamma och där fick vi mat, kålpudding, mums det är ju så gott :-) Vi kom hem vid 19.40 så det var bara att ordna med pyjamas och grejer så Linnea kunde sova. Upptäckte dock att jag inte hade en enda blöja hemma :-O fanns ingenstans i någon väska eller något skåp så jag ringde i panik till Nathalie som inte svarade. Jag visste att hon var hemma för hade varit där en stund innan. jag ringde på men förstod att de badade för jag såg en hand i badrumsfönstret :-) fick tag i henne efter ett tag så kunde låna några blöjor så jag hade över natten och på morgonen. Tur att hon var hemma annars hade det bara varit att ge sig ut emd vagnen och köpa det :-) hon var ju efter 20 då så hade blivit sent men hade inte haft något annat val.

Tisdag: Lämnade Linnea på dagis. Morgan kom och hämtade mig vid 11 tiden och då åkte vi till arbetsförmedlingen, jag var tvungen att gå in där. När det blev min tur ringde en angående min diskmaskin som jag hade ute på annons så jag ringde upp efter jag var klar och han kom och hämtade den nästan direkt s¨å nu får jag diska för hand de sista veckorna. Kommer ju inte vara hemma så mkt så det gör inget, sen har jag ju papptallrikar nu, så det blir bara bestick och glas som måste diskas :-) som tur är jag, hatar att diska. Nu tappade jag tråden. Efter de hämtat maskinen åkte vi till Cafe Paus och åt lunch, jag åt sallad och Morgan åt pot.gratäng och kassler i svampsås. Riktigt gott det med...
 Gick till dagis tidigare och hämtade Linnea efter jag köpt strykband på hemtex. Mamma och hennes kund hämtade oss där så åkte vi alla till Passal på 5års kalas. De bjöd på smörgåstårta så jag fick Linneas rester för de hade salta pinnar på borden, så det var mer intressant det :-) Tror vi åkte därifrån vid halv 4 ungefär. Åkte till Maxi först och handlade sen åkte vi till Netto och köpte blöjor. Skulle messa älsklingen och fråga vad Lukas vägde men det fanns ingen täckning inne på Netto så det gick inte. Köpte ett extra paket iaf som vi kan ha här. Kom hem runt 16.40 så tittade om Jörgen hade loggat in än efter jobbet men han var ju på väg till mig som vi hade bestämt... Minnet e bra men kort hihi. Älsklingen hade köpt med skor till Linnea och mig som jag bett honom. Tänkte föra över pengar idag men han ville inte ha dem min underbara älskling. Efter en del övertalning så förde jag inte över några. Tack min underbara älskling för det :-)  Då kan jag ha de pengarna till honom istället ;-) sett några fina tröjor på tradera som går ut imorgon. Han har sett dem och tycker om dem så ska försöka komma ihåg att buda på dem. Väntar på en sak jag köpte till honom för någon vecka sen också, det borde komma när som helst tycker jag... Spännande :-)

ÄLSKAR DIG JÖRGEN DU ÄR HELT UNDERBAR. ÄLSKAR DIG MIN UNDERBARA TJEJ DU ÄR SÅ GO... ÄLSKAR ÄVEN LUKAS OCH JOAKIM, DE ÄR 2 HÄRLIGA UNGAR :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0