Känns så rätt...

Tisdags var Jörgen med och tittade på mig när jag dansade linedance, väldigt nervöst men det gick bra :-) Höll på och fälla krokben för mig själv en gång bara men det gick bra hihi. Mamma var kvar till 22 och vi pratade lite. Var trevligt, sen låg vi i sängen och pratade så som vi alltid gör. Det är helt underbart verkligen. Han är precis som mig, vill prata om allt och det är av den anledningen jag vet att vi kommer vara tillsammans livet ut. Kommunikation och ärlighet är bäst, sent trohet med plus andra saker. Så vi ska börja vänja barnen vid varandras sällskap och vårat, som en familj redan på torsdag. Vilken tur Linnea får hon får 3 halvsyskon, Lukas, Joakim och Cornelia (eftersom Andreas och Malin flyttar ihop). Det kommer bli en STOR omställning för Linnea så är bra om allt annat runt omkring fortsätter vara så normalt som möjligt. Sen är det ju meningen att Andreas ska ha henne varannan vecka så småningom. Men man kan inte ta allt på en och samma gång och sen är hon ju för liten än. Under 3år ska de inte vara och de rekommenderar inte ens fören de är tillräckligt stora för att välja själva. Men Andreas och jag har ju varit flexibla förut så förstår faktiskt inte varför han börjar bråka nu. Men en sak är säker och det är att han inte tänker på Linneas bästa i alla fall så som han skrivit till mig. Men han älskar henne och inser nog snart att det är så, han kommer ju ha henne varannan vecka så småningom det har vi ju sagt hela tiden. Och den idiotiska saken som han(?) hade sagt att jag skulle begära ensam vårdnad :-O fattar inte vilken idiot som sagt det för jag har aldrig ens tänkt tanken. Linnea BEHÖVER sin pappa. Men som det är nu är jag hennes trygghet, fast det kommer ju ändra sig allt eftersom tiden går och vi utökar tiden. Blir ju en stor omställning för oss alla 3 egentligen så är ju bra att inte ta alla förändringar på samma gång. Kan vi inte komma överens får vi gå till Familjerätten helt enkelt och det kanske är bra. För det viktigaste är Linneas bästa. Onsdag: Cizzi och Filip kom till oss för Linnea och jag tog sovmorgon, blev choclad när jag tittade på klockan när vi vaknade. Hon hade kommit in till mig tidigt på morgonen så hon låg tätt intill mig och snarkade :-) så jag vaknade av att jag fick massa pussar och kramar från henne, sååå mysigt :-) Letade efter kvittot från Ullared så började rensa bland papper och sån skit som ändå måste göras snart (tiden går rätt fort). Ser fram emot det. Torsdag: Jag lämnade Linnea på dagis, vek tvätt, packade lite och sen åkte jag till Jörgen med 14.50 tåget från Kristinehamn. 16.11 var jag framme i Edane. På vägen dit ringde Morgan han har lite strul med tjejer hihi och behövde en tjejs råd :-) Vi har blivit väldigt bra kompisar, jag började tro att man inte kunde det med ex faktiskt men nu vet vi vart vi har varann och han har släppt mig med. Vi passade på att mysa, spela lite tv spel, handla och bara umngås igår kväll. Fredag: Nu kommer han snart hem på lunch så ska fixa iordning lite snabbt, makaroner och köttbullar :-) Ikväll ska vi mysa med tacos och en film. Sen ska jag göra mig iordning för vi ska kolla in dagis här i stan så Linnea får det bästa möjliga. Och ställa oss i kö...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0