Första dejten... och dagen efter

Lördag: Först jobbade jag 8-12 sen hämtade jag mammas bil hos Kristina och åkte hem, duschade och gjorde mig i ordning. Linnea och jag skulle till Karlstad för att träffa Jörgen och hans barn Joakim och Lukas. Vi träffades vid ICA parkeringen på Våxnäs när klockan höll på att närma sig 14. Vi var båda lite sena pga väder och förseningar, självklart stod jag för det sista hihi var ju tvungen att vara fin :-) Jag var sååå nervös och när han kom med bilen slog mitt hjärta hårt och snabbt. Kändes som en evighet innan han klev ur bilen :-O Och ja han hade suttit kvar där ett bra tag för han inte vågade gå ut då han tyckte jag var för fin och var säker på att det skulle skita sig för det :-O Till slut gjorde han det i alla fall och han stod bara där o tittade på mig men jag tog mod till mig och gav honom en kram och en puss. Fattar inte att jag vågade, är ju verkligen inte min stil annars att ta första steget. Han blev väldigt snopen (men glad) och jag med hihi. Vi skulle till Lekstunden så barnen fick leka och vi kunde prata.

Linnea hade somnat i bilen dit o var inte alls på bra humör när hon blev väckt så den första halvtimmen(?) satt hon i mitt knä men sen började hon med leka. Lukas och Joakim sprang iväg så fort som vi kom dit och började leka, vilket Linnea med har gjort förut när vi varit på lek och bus landet i Örebro. Vi var där ganska länge,ca 2.5h, sen åkte vi hem till honom. Vi åkte efter och det var ett riktigt skitväder med slask och snö :-( så det kändes som vi aldrig kom fram. Men det gjorde vi och han visade mig runt i huset. Sen beställde vi lite mat och han åkte iväg o hämtade den medan vi var kvar och läste lite osv...

Allt fungerade perfekt, barnen betedde sig som de kände varann och oss redan och både Linnea och jag kände oss hemma där. Han yngsta son satt hos mig och läste på lördag kväll. Linnea satt hos Jörgen. Jörgen hämtade resesängen till Linnea men hon behövde den aldrig för Joakim hade redan planerat hur vi skulle sova. Lukas skulle sova bredvid honom, för natten då de hade besök, Linnea skulle sova i Lukas säng men och det fick hon för Lukas som var överlycklig över att få sova hos brorsan sen skulle jag sova bredvid hans pappa sa han. Helt underbara ungar :-) de är nog lika envisa som Linnea när de sätter den sidan till, iaf Lukas för jag fick se lite av den hihi, men de är ju underbara när de är på bra humör och det övervägar allt i slutändan. Efter barnen hade gått och lagt sig tittade vi på King kong och bara satt ihopkurade i soffan tätt intill varann och pratade. Hur mysigt som helst...

Söndag: Vaknade av att jag hade legat på armen så hade skitont och var lite småirriterad så som jag kan vara :-) men sen öppnade jag ögonen och fick syn på Jörgen och tänkte, gud vad jag älskar honom. Jag sa ingenting för jag är inte den som säger sånt utan att mena det men desto mer jag tänkte på det så kom jag fram till att det är så. Helt sjukt att man kan känna såhär efter så kort tid men allt bara klaffade och det är som blixten slagit ner i oss båda. Men det känns ju redan som vi är en familj och inte som det skulle varit första gången vi träfffades på lördagen. Fick faktiskt lite sovmorgon till 9 sådär och det var  skönt då vi somnade vid 3 tiden. Under natten hade mitt simkort blivit inaktiverat så det funkade inte så Morgan ringde sen o Frida hade varit orolig för hon inte hade fått tag i mig. Tur jag lämnade numret till Jörgens mobil för annars hade det kunnat sluta illa. De kunde ju ha trott att det hänt mig något. Joakim ville att jag skulle titta på när han spelade tv spel så det gjorde jag. Sen ville Lukas att jag skulle läsa för honom igen så då gjorde jag det. Linnea körde med Jörgen så han fick sätta på film åt henne på datorn :-) Vi tog en liten promenad ner till affären och sen lagade Jörgen mat, spaghetti och köttfärssås. Han var så duktig så ;-) Efter maten så låg vi på sängen och pratade och då kom Linnea, kröp upp och lade sig på Jörgen och somnade som en stock, sååå gulligt såg det ut. Sen kom det vi helst hade velat slippa och vi var tvungna att åka hem. Morgan var hundvakt åt Zita och Bella och när vi kom hem lyfte jag bara Linnea från bilen och in i sängen så somnade hon om sen. Hon var 19.30 då så tyckte det var lika bra och efter hon druckit ur vällingen så somnade hon. Jag skulle lämna tillbaka bilen till Kristina så de kunde ta den när de kom hem. Nathalie hade babyvakten så jag skulle släppa av Morgan vid bibblan så han kunde ta sin bil. Helt plötsligt är mamma där o de hade kommit tidigare än jag trodde :-O så höll på att komma försent med bilen. Det slutade iaf med att M och jag gick därifrån till hans bil. Delade på en hamburgertallrik på torggrillen som vi åt hemma hos mig sen pratade jag med Jörgen :-) och alla nyfikna på msn hihi.

Älskar honom verkligen och jag bara VET att det är honom jag ska vara med resten av livet, har känslor som jag inte kan beskriva i ord men det är helt underbart :-)



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0