Suck :-(

Usch vad jobbigt det känns idag, känns nästan som jag ska börja gråta när som helst så därför har jag hållt mig sysselsatt hela dagen idag. Pratade en liten stund med Frida på msn förut bara medan jag bloggade annars har jag nog inte suttit ner mer än 20min totalt hittills... Jörgen kom hem för en liten stund sen men vi har inte sagt många ord till varann, tror ingen av oss vet riktigt vad man ska säga. Jag vet iaf inte det, känner inte att jag har varken lust eller ork just nu att förklara hur jag känner för jag vet ju att det är ganska dumt. Det är första gången som jag funderade på att inte svara när han ringde förut, det kändes som han bara ringde för han hade sagt det igår. Inte som att han ville det utan mer för att jag inte skulle kunna bli sur för det med. Kände mig inte svartsjuk det minsta idag faktiskt tills kanske 1 tiden eller så för då hade det gått så många timmar och jag vet ju hur det är när man träffas, det ena leder till det andra. Pratet alltså. Känsn nästan som jag måste vara svartsjuk för att inte bli chockad ifall det skulle hända något mellan dem för jag måste ju alltid tänka det värsta bara för att inte bli lika ledsen, funkar ju aldrig givetvis men sån är jag. Fast det ska jag jobba på from nu för annars kommer jag gå under eller så kommer han tröttna på det.

Idag har jag iaf varit duktig  och strykt 1 par gardiner, 2 skjortor, tvättat, hängt upp tvätt, vikt tvätt, plockat in tvätt i skåpen, skottat snö och packat upp grejer :-) Inte alla dagar som man jobbar så bra hihi. Men jag är oftast sån om jag börjar med något så har jag svårt att sluta och då flyter det bara på tills jag tröttnar, får ont någonstans eller det helt enkelt inte finns mer att göra. Ska ta reda på tvätten jag tog ner från linan med, andra korgen, sy ihop ett hål i en tröja och sen ska jag stryka ett par gardiner till bara vi köpt sånt strykband så det blir bättre längd på dem... Börjar få ganska tomt i min lägenhet nu men det är bara bra för det är ju inte så lång tid kvar tills vi flyttar. Skönt om man bara har möblerna kvar och kanske någon enstaka kartong då går det ganska fort att komma ut och förhoppningsvis kan man städa med samma dag så man slipper dit på söndagen igen. Vissa grejer kan man försöka hinna med veckan innan så som fönster, ovanpå köksskåp osv.

Nej dags att vila en stund nu tror jag har ont i ryggen :-( men det går nog snart över bara man får vila lite. Hoppas jag iaf...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0