So far so good...Eller??

Måndag: Jag lämnade Linnea på dagis och sen gick jag till Frida och Thomas för att hjälpa dem att flytta men de hade inte fått nyckeln än så det slutade med att jag hamnade på msn med Jörgen och hjälpte till pyttelite med att packa o städa ur några skåp :-S Linnea kom hem och hostade i söndags, hon hade hostat sen i fredags sa han. Bestämde mig för att låta henne vara hemma tisdag och torsdag då hon inte orkar med det tempot som är på dagis utan att få hostattacker. Vi skulle till Edane på torsdag egentligen men åkte med 16.31 tåget då han har sina barn här den här veckan och det är bra att de får umgås så mycket som möjligt med varandra innan flytten. Sen saknade jag min älskling otroligt mycket fast han åkte på måndag morgon :-)

Tisdag: Jag försökte få tag i chefen för ett boende som jag hoppas få sommarjobb på. Men utan resultat. Linnea hade lite svag feber runt 38. Inte så aktiv så blev mest att vi låg och mös framför en film. Jag passade på att tvätta och dammsuga lite med medan Jörgen var på jobbet. Vi gjorde inte så mycket egentligen då Joakim med är hostig, var det innan vi kom så inte Linnea som smittat honom. Usch ja det är ju sånna tider...

Onsdag: Låg så skönt och sov när Jörgen helt plötsligt kryper ner bredvid mig i sängen igen, trodde jag drömde först då jag vet att de åkte innan och inte hörde när de kom tillbaka. De hade ringt från dagis en stund efter han lämnat dem, Joakim hade spytt så de trodde att det var magsjukan så han är inte "välkommen" tillbaka mer den här veckan. Jörgen tror det var för han hostade som han fick spy. Han är pigg för övrigt men blir hemma iaf för febern kanske kommer sen. Idag har jag ordnat en arbetsintervju inför sommarjobb och det ser väldigt ljust ut. Tror inte det blir några problem med det, fördelen är att det är 5minuters promenad härifrån så det blir smidigt och då slipper vi krångla med bilen osv. Bara hålla tummen nu ;-)
Snart fyller min älskling och så är det alla hjärtans dag men pengarna har inte kommit än så kan inte köpa någonting
:-( hoppas de kommer snart för jag vet vad jag vill köpa men måste beställa med och det är ju bara en vecka kvar tills han fyller :-S De skulle ha kommit 27e så väntar varje dag nu. Irriterande för nu kan jag inte betala lite mat eller någonting, känner mig som värsta snyltaren *snyft* men förhoppningsvis får jag bjuda igen någon annan gång. Sen ska vi ju ha gemensam ekonomi när vi flyttar ihop så då blir det ändå inget mitt och ditt.. Blir bra om jag åtminstone får jobba sommaren och förhoppningsvis något extra efter det, sen kanske man har tur att hitta något annat senare. Får ta en dag i taget hittills har allt funkat perfekt. Helt sjukt bra, barnen beter sig som syskon och det känns som vi alla har varit en familj i flera år och allt ter sig naturligt mellan barnen och mellan barnen och oss. Blir både nyttigt och roligt för Linnea att få syskon. Både här och hos Andreas. För vad är bättre än en kärnfamilj? Jo 2 kärnfamiljer :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0